Senaste nytt

Norwegian kapar nästan alla långlinjer från Skandinavien

Palazzi

Medlem

fcx

Medlem
Vart tar maskinerna vägen? Blir det nya linjer, ska de stå på marken, gå på charter, säljas?
 

Homer

Medlem
För korta linjer har de hyrt in massor
Norwegian outlines leased aircraft service for Europe in S19 :: Routesonline

även för långlinjer, men bara från Gatwick
Norwegian schedules leased aircraft service for London Gatwick in S19 :: Routesonline


Vart tar maskinerna vägen? Blir det nya linjer, ska de stå på marken, gå på charter, säljas?

Ingen aning, men kabinpersonalen går det såhär för, i alla fall den på Gatwick
Norwegian asks Gatwick 787 crews to slash hours or take unpaid leave

Wamos, Privilege Style etc are ‘wet leasing’ aircraft to Norwegian. This means that the aircraft come with their own flight crew.
It couldn’t work any other way, since Norwegian long-haul crew are not trained to operate A330, A340 or Boeing 777 aircraft.
 
Last edited:

anjak

Medlem
Kan man verkligen lita på detta? Det är ju bara att dom just nu i te går att boka. Kan ju vara så att man bara inte lagt upp dom till försäljning ännu. Låter märkligt att helt lägga ner långlinjer från Kastrup.
 

seat56f

Medlem
Gäller från vintertidtabell 18/19 och är precis så som det låter, men med öppning om förändring om leveranstakten av nya flyg skulle öka.

Låter lite skumt med tanke på att det pratats en hel del om hur Norwegian försöker skjuta upp leveranserna på sina ordrar för att de inte har cash? Eller är det specifikt långdistansplan som saknas?
 

FF#1

Medlem
Men SAS kan välja att inte göra platserna tillgängliga som award utan maxa försäljningen?
Så kan det ju bli, men kanske behövligt efter strejk kaoset...

Det är ju redan i dag ont om eurobonus på vissa linjer med högt tryck. Tex Hong Kong och Tokyo där man inte alltid släpper den vanliga ransonen
 
Toppen