Senaste nytt

Norwegian Dreamliner försenad...

Mr.C

Medlem
Satt och skuggbokade för en resa till Asien i vinter, och så dök Norwegian upp som alternativ.
Dock så flygs det av ett annat bolag, (enligt expedia) någon som vet mer om detta? hemus.jpg
Och enligt wikipedia så finns inte ens bolaget längre, är det så simpelt att LongHaul på DY har fått deras gamla prefix eller ska Norrbaggarna bli Bulgarer, och på det sättet kringgå olika skatteregler?
 

Totopez

Medlem
Eftersom Norwegians vanliga verksamhet och Long Haul ligger i olika bolag kan (vill?) de inte ha samma IATA-kod.
Så det är mycket riktigt så att Norwegian Long Haul har tagit över DU som tidigare användes av Hemus (som sedan 2010 är fusionerat med Bulgaria Air).
 

palmen

Moderator
Finns någon tråd där det konstaterats att DY är Norwegian shorthaul och DU är Norwegian longhaul. Det är med andra ord som du antog att de övertagit Hemus Air gamla prefix.
 

fly4fun

Medlem
BKK bokat i "Business" med första dreamlinerflighten 31 aug för 5999 inkl flex.
Hemresa med Thai i First via Zurich (poängresa)
 

AABack2ARN

Medlem
WTF??? :confused:

18531kr per person för att flyga i någon pseudovariant av "premium economy"... Jag hoppas du inte ens överväger detta utan skickar en anmälan till ARN för ocker och falsk marknadsföring

För 18000 kr kan du flyga riktig Business med ett antal olika bolag inom *A eller oneworld (förvisso inte direkt)
 

JacobGBG

Medlem
WTF??? :confused:

18531kr per person för att flyga i någon pseudovariant av "premium economy"... Jag hoppas du inte ens överväger detta utan skickar en anmälan till ARN för ocker och falsk marknadsföring

Min första tanke var... vad tusan ska Arlanda göra åt Norwegians prissättningar?

((flygskadad)
 

Mr.C

Medlem
WTF??? :confused:

18531kr per person för att flyga i någon pseudovariant av "premium economy"... Jag hoppas du inte ens överväger detta utan skickar en anmälan till ARN för ocker och falsk marknadsföring

För 18000 kr kan du flyga riktig Business med ett antal olika bolag inom *A eller oneworld (förvisso inte direkt)

Skulle jag aldrig göra. Men var tvungen att se lite mer info när Hemus Air dök upp.
 

Palazzi

Medlem
Den som bokar en resa OSL-AGP för 659kr 1:a Augusti ska hamna på en B787.... Inte säkert att det behålls så, men en god chans att testa
 
Toppen