Men blir det inte lite som med SAS att de som inte längre klarar bibehålla sin nivå får förlängt, om de redan tjänst in det, så behöver du inte förlängningen de ger. De har formulerat sig otydligt men skulle tro dettaär vad de menar, kan ju oavsett inte vara så att man får 24mån på sig att samla poäng/nätter på samma krav. Det nollställs väl i alla fall vid12.Är det någon som kan verifiera att det här har fungerat för er? Dvs vars period har löpt ut och förnyats fritt ett år eller som återfått en förlorad nivå?
Själv har jag precis gått in i min nya period, och skulle med poängen i post#3 plus förlängningen varit platinum till 2022. Nu har de istället nedgraderat mig till guld?!?
Finns väl ingen räknar för antal år som Platnium?Jag har ett ärende öppet, så det kommer nog att lösa sig. Behöver ingen snabb manuell justering - är dessutom lite orolig för att en manuell åtgärd inte ordnar allt, tex inte sprider sig till hotellens system, inte rättar till räknaren som anger "antal år som platinum", inte begär ett nytt kort från SEB. (för ja, de har varit duktiga på att signalera alla sidosystem om nedgraderingen omedelbart från dag 1. Ett nytt MC är på väg med fel status, hotellen agerar som om man är guld osv osv)
Undrar bara hur spritt detta är. Har alla covid-19 förlängningar & uppgraderingar gått igenom samtidigt som de som faktiskt kvalificerat sig blivit nedgraderade är det ju inget litet "systemfel".
Är det NC som säger det lilla "systemfelet"?Nu har jag ju aldrig begärt ut alla data, utan utgick från att det finns en räknare bara för att det finns det i många andra program. De tidigare medlemskorten hade ett årtal stansat så uppgiften om hur länge man haft en nivå har åtminstone någon gång varit betydelsefullt i NC club.
Jag kan också så se att min vistelse i måndags inte har fått platinum-bonus utan guld-bonus, så det slog igenom omedelbart. De har också redan notifierat SEB och SEB har redan producerat ett nytt mastercard på guldnivå. Så det lilla "systemfelet" har en del jobbiga effekter även om de manuellt korrigerar status i bassystemet.
Fick redan på att det var ett systemfel. Chatta med så får de uppgradera dig manuellt.
Jo men "lilla" vad det jag syftar på. Bara för man skriver ett systemfel så betyder ju inte att man tycker det är litet.Enligt @Fikaärfint post ovan säger NC att det är ett systemfel
Jag har faktiskt inte fått någon förklaring alls. Nordic Choice säger bara att de har "uppgraderat" mig. I stället för att jag alltså har tjänat in min status med råge har jag nu en goodwill-uppgradering...
Visa bifogad bild 109694
...
Hur har det gått för er som inte har nått statusen, har ni fått den förlängd?