Senaste nytt

Nordic choice förlänger status i 12 månader

squeezen

Medlem
Är det någon som kan verifiera att det här har fungerat för er? Dvs vars period har löpt ut och förnyats fritt ett år eller som återfått en förlorad nivå?

Själv har jag precis gått in i min nya period, och skulle med poängen i post#3 plus förlängningen varit platinum till 2022. Nu har de istället nedgraderat mig till guld?!?
Men blir det inte lite som med SAS att de som inte längre klarar bibehålla sin nivå får förlängt, om de redan tjänst in det, så behöver du inte förlängningen de ger. De har formulerat sig otydligt men skulle tro dettaär vad de menar, kan ju oavsett inte vara så att man får 24mån på sig att samla poäng/nätter på samma krav. Det nollställs väl i alla fall vid12.

men min gissning är att de som inte lyckats bibehålla nivå detta år, får status förlängd men det man ev tjänat innollställs som vanligt för nästa period av kval, i vilken du fortsatt kan njuta av ev status
 
Jag har ett ärende öppet, så det kommer nog att lösa sig. Behöver ingen snabb manuell justering - är dessutom lite orolig för att en manuell åtgärd inte ordnar allt, tex inte sprider sig till hotellens system, inte rättar till räknaren som anger "antal år som platinum", inte begär ett nytt kort från SEB. (för ja, de har varit duktiga på att signalera alla sidosystem om nedgraderingen omedelbart från dag 1. Ett nytt MC är på väg med fel status, hotellen agerar som om man är guld osv osv)

Undrar bara hur spritt detta är. Har alla covid-19 förlängningar & uppgraderingar gått igenom samtidigt som de som faktiskt kvalificerat sig blivit nedgraderade är det ju inget litet "systemfel".
Finns väl ingen räknar för antal år som Platnium?

Jag har inte sett att det påverkat någon av mina bokningar som gjorda innan juni. Alla uppgraderingar är kvar vet på fredag om det blir något problem.
 

intuition

Medlem
Nu har jag ju aldrig begärt ut alla data, utan utgick från att det finns en räknare bara för att det finns det i många andra program. De tidigare medlemskorten hade ett årtal stansat så uppgiften om hur länge man haft en nivå har åtminstone någon gång varit betydelsefullt i NC club.

Jag kan också så se att min vistelse i måndags inte har fått platinum-bonus utan guld-bonus, så det slog igenom omedelbart. De har också redan notifierat SEB och SEB har redan producerat ett nytt mastercard på guldnivå. Så det lilla "systemfelet" har en del jobbiga effekter även om de manuellt korrigerar status i bassystemet.
 
Nu har jag ju aldrig begärt ut alla data, utan utgick från att det finns en räknare bara för att det finns det i många andra program. De tidigare medlemskorten hade ett årtal stansat så uppgiften om hur länge man haft en nivå har åtminstone någon gång varit betydelsefullt i NC club.

Jag kan också så se att min vistelse i måndags inte har fått platinum-bonus utan guld-bonus, så det slog igenom omedelbart. De har också redan notifierat SEB och SEB har redan producerat ett nytt mastercard på guldnivå. Så det lilla "systemfelet" har en del jobbiga effekter även om de manuellt korrigerar status i bassystemet.
Är det NC som säger det lilla "systemfelet"?
För jag inte skrivit det iaf :D

Btw det var NC själva som sa att de skulle uppgradera manuellt och lägga mitt konto i huvudärendet.
 
Last edited:

intuition

Medlem
Enligt @Fikaärfint post ovan säger NC att det är ett systemfel :)
Fick redan på att det var ett systemfel. Chatta med så får de uppgradera dig manuellt.

Jag har faktiskt inte fått någon förklaring alls. Nordic Choice säger bara att de har "uppgraderat" mig. I stället för att jag alltså har tjänat in min status med råge har jag nu en goodwill-uppgradering...

Skärmavbild 2020-06-03 kl. 14.04.56.png
 
Enligt @Fikaärfint post ovan säger NC att det är ett systemfel :)


Jag har faktiskt inte fått någon förklaring alls. Nordic Choice säger bara att de har "uppgraderat" mig. I stället för att jag alltså har tjänat in min status med råge har jag nu en goodwill-uppgradering...

Visa bifogad bild 109694
Jo men "lilla" vad det jag syftar på. Bara för man skriver ett systemfel så betyder ju inte att man tycker det är litet.
 
Last edited:

FF#1

Medlem
Nu är det bara två dagar kvar till nästa kvalificeringsår... brukar kvala till Platinum på poäng men i år har det inte ens räckt till guld, 45000p har jag skrapat ihop innan jag stängde ner resandet i februari.

Läste om de olyckliga som kvalat men ändå blivit nergraderade.

Nedgraderad till guld trots 300 000+ intjänade poäng, NC ändrar inte | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Hur har det gått för er som inte har nått statusen, har ni fått den förlängd?
 
Toppen