Senaste nytt

New York - Var äter ni hamburgare?

Abbs

Medlem
Läs tråden, det står många gånger om.
Taskig attityd. Oförmögen att yttra din åsikt? I en tråd på 12 sidor nämns det ett fåtal gånger att det är slafsigt, vilket står i kontrast mot en majoritet av tråden som gillar Shake Shack. Självklart kan man ha otur med vem som tillagar, men det kan man ha vart som.

Sen ska man inte gå in på Shake Shack och inte förvänta sig snabbmat.
 

Bibinski

Medlem
Taskig attityd. Oförmögen att yttra din åsikt? I en tråd på 12 sidor nämns det ett fåtal gånger att det är slafsigt, vilket står i kontrast mot en majoritet av tråden som gillar Shake Shack. Självklart kan man ha otur med vem som tillagar, men det kan man ha vart som.

Sen ska man inte gå in på Shake Shack och inte förvänta sig snabbmat.
Taskig attityd ? Jag har inga problem med min åsikt om shake schack's burgare och inte heller att du inte delar den. Däremot förstår jag inte varför du är så intresserad av att jag ska upprepa saker som redan står i tråden när jag redogjorde i mitt första inlägg att jag är enig med den kritiken som framförts. Om du är intresserad av vad det är så föreslår jag därför att du läser tråden.
 

Abbs

Medlem
Taskig attityd ? Jag har inga problem med min åsikt om shake schack's burgare och inte heller att du inte delar den. Däremot förstår jag inte varför du är så intresserad av att jag ska upprepa saker som redan står i tråden när jag redogjorde i mitt första inlägg att jag är enig med den kritiken som framförts. Om du är intresserad av vad det är så föreslår jag därför att du läser tråden.
Jag läser tråden. Jag är också av åsikten om man refererar till något ska man göra det ordentligt. Inte "jag håller med om det som typ sagts tidigare av någon".

Eller vilken kritik av Shake Shack syftar du på? Från 2015, 2016 eller 2017? Du kunde sparat alla så mycket tid om du citerade eller bara skrev din åsikt, att säga "läs tråden" är dålig attityd. Om man skriver ett inlägg som kräver att läsaren måste minnas och läsa igenom tolv sidor.. Vilken av nedanstående är det du håller med?

Shake shack har bra burgare, men värdelösa pommes. Har bara ätit på restaurangen i Madison Square Park, dock massa gånger just där. Mycket mysig uteservering under de varmare månaderna.

Jag vill också tipsa om Veselka. Det är en gammal gammal restaurang som i huvudsak serverar ungersk(eller var det ukrainsk?) mat, men som är särskilt kända för sin hamburgare. Enkel, god och bra.

Vi käkade en Shack burger på Shake Shack i Madison Square Park.
Jag vet inte om den är världens bästa burger, men rekommenderar högt ifall man inte vet vilket ställe man skall välja!

-Madison Square Park var en mycket positiv upplevelse, och dessutom trevligt att äta ute!
-Cheddarosten var god
-Sämlan var inte min favorit, men OK
-Biffen var saftig och god, en av de bästa jag haft

PS. De har en webbkamera på sin hemsida, så det är kul att skicka "live"-hälsningar hem när man äter :D

Först, och viktigast; "var" för ställe och "vart" för riktning.

Jag provade Shake Shack i Grand Central. Burgaren var väldigt god, men jag hoppas jag fick ett dåligt exemplar för brödet var blött och degigt.

Är iofs inget större fan av burgare men blev måttligt imponerad av Shake Shack som så många här i tråden har tipsat om. "Slafsigt" är ett ord som poppar upp. Påminner en del om Phil's Burger som bl a finns i Eskilstuna. På bilden min "Shack Burger" som "avnjöts" på Battery Park City-restaurangen. Övriga gäster var mestadels skolungdomar.
 

igelkotten

Medlem
Kan uppdatera min åsikt gällande Shake Shack. Har ätit där på fler ställen i NY samt runtom i södra USA. Burgaren håller klart högre klass än donken, men för priset så kan man få betydligt bättre burgare på Five Guys. Stilen på Shake Shack-burgare är närmare In-N-Out på västkusten (som dock gör det betydligt bättre).

Som @Abbs skrev tidigare tävlar Shake Shack i kategorin snabbmats-burgare i ett lite finare segment än de stora jättarna och kvaliteten påverkas så klart av att de inte har merförsäljning av alkohol och dyrare rätter som andra restauranger kan ha. Men det bör ju inte påverka individens val ifall priset är detsamma om det är just burgare man är ute efter.

Rent spekulativt känns Shake Shack lite överdesignat; kanske har de lagt pengarna på annat än just burgarna i sig? Pommesen har dock fått ett uppsving; är dock inte ett stort fan av tjocka pommes överlag.
 
Shake Shack är mycket bra har testat både på i NYC och LA. Visst finns det bättre och unika små ställen överallt.
Alla har ju olika smak och upplevelser.
 

Maja

Medlem
Testade Black Iron burger i februari och det var riktigt bra. The Counter har också varit bra! Black Tap kändes mest väldigt "inne", men har helt klart ätit bättre burgare. 5 napkins var bra när jag var där för några år sedan.
 
Toppen