Senaste nytt

New York över jul och nyår?

Hej alla flyggalningar.

Varit förbi både spanien och italien under sensommaren och nu smider jag planer för vintersemestern.

Har sökt på google, instagram och andra medier för att se om new york som samhälle öppnat upp igen.
Dock är de svårt att bilda sig en uppfattning.

Har någon av er någon info? Är new york öppet för svenskar? Är restaurangerna öppna!? Är de värt att boka resa?
 

palmen

Moderator
Hela USA är stängt för typ hela Europa, du måste sitta karrantän 14 dagar i ett land USA släpper in folk från innan du kan flyga in.

Glöm allt med USA under 2020 och början på 2021. Just nu finns inget som tyder på att det kommer öppna i närtid och inget lär göras innan presidentvalet.
 
Hela USA är stängt för typ hela Europa, du måste sitta karrantän 14 dagar i ett land USA släpper in folk från innan du kan flyga in.

Glöm allt med USA under 2020 och början på 2021. Just nu finns inget som tyder på att det kommer öppna i närtid och inget lär göras innan presidentvalet.

Räknas inte sverige som ett "ok" land just nu!? Hittar ingen information på ärendet när jag googlar... :(
 

Johans00

Medlem
New York är nog kört ett bra tag in i 2021, de har väl till och med karantänkrav om man kommer från en annan stat i USA? Jag börjar ställa in mig på att min resa i mars/april är körd.
 

Senator

Moderator
Ingen av oss vet vad som händer närmaste par månader. Vi kan bara spekulera. Inresa i USA är för tillfälle stängt. Det kommer på kort sikt (innan påsken 2021) kräva en kombination av ett par saker tror jag:
1. Ändring av nuvarande administration under POTUS Trump. Det kan tidigast ske runt 20:e januari, 2021
2. Ett vaccin och ett internationellt intygssystem för detta
3. Eller bättre kunskap om anti-kroppar och ett internationellt intyg för detta

UDs avrådan är sekundärt i frågan. Jul/nyår i New York anser jag nästan en omöjlighet för tillfälle baserat på USA kommer vara stängt ett bra tag framöver.
 
Ingen av oss vet vad som händer närmaste par månader. Vi kan bara spekulera. Inresa i USA är för tillfälle stängt. Det kommer på kort sikt (innan påsken 2021) kräva en kombination av ett par saker tror jag:
1. Ändring av nuvarande administration under POTUS Trump. Det kan tidigast ske runt 20:e januari, 2021
2. Ett vaccin och ett internationellt intygssystem för detta
3. Eller bättre kunskap om anti-kroppar och ett internationellt intyg för detta

UDs avrådan är sekundärt i frågan. Jul/nyår i New York anser jag nästan en omöjlighet för tillfälle baserat på USA kommer vara stängt ett bra tag framöver.
Fasiken ska man då hitta på? :(
 
Toppen