Negraderad från first till business..

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startet af wille, 9 August 2019.

  1. ZZZebra

    ZZZebra Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Orkar inte kolla nu när klockan ställs om, men med största sannolikhet har det med övergång till sommartid att göra. Man landar "enligt klockan" 25 minuter tidigare men den faktiska flygtiden är istället 35 minuter längre. Blir ganska exakt "den felande timmen"

    Har råkat ut för ändringar på såväl Finnair, SAS, Lufthansa, British Airways och det har aldrig varit något problem att få ändra eller avboka (bara hänt en gång med AY). Ibland har ändringarna varit ytterest marginella men har då kunnat ändra även billiga biljettklasser. Sedan kan givetvis status påverka också.

    Så håller med de som skriver:

    1. Ta fram ett alternativ du själv vill ha. Med lagom längd på stopp.
    2. Ring igen och prova First-supporten i första hand och i andra hand vanliga supporten.

    Lycka till!
     
    aruba1 synes godt om dette.
  2. squeezen

    squeezen Medlem

    @Hachans hur blev det till slut? Samma case för mig nu då de byter plan och first försvinner på fredagar under men resperiod...
     
  3. wille

    wille Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det var verkligen en HUACA-moment, jag ringde in efter semestertider och fick prata med en person som gjorde det möjligt att boka om, få refund på mellanskillnaden på legget, eller att avboka hela resan i sin helhet med full refund. Jag ringde till: +49 69 867 99444.

    Det blev alternativ nr 3.

    Stort tack till alla som har hjälpt och stöttat mig i denna tråd!
     
    NotRyan, vegasbaby, Brandforce og 4 andre synes godt om dette.
  4. jumbooze

    jumbooze Medlem

    By:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Kommer du ihåg vad de beräknade mellanskillnaden på legget till?
     
  5. SimonXYZ

    SimonXYZ Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag blev nedgraderad från First till Business i måndags. Det är för en flygning i november till Singapore. Jag var bokade med SQ B777-300ER som blev bytt till A350. Det gällde codeshare med Lufthansa-nummer. Biljetten köpt av Swiss, men ingen notifiering från dem. Jag hade givetvis equipment change-alert host ExperFlyer, så ingen fara för min del, men kan vara bra att tänka på om ni har bokat med dem. Man vill givetvis bli notifierad så fort som möjlighet för ökad chans att kunna boka om (i mitt fall måste det finnas platser i bokningsklass A).
     

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!
×