Namn på kreditkort

Diskussion i 'Kreditkort' startet af Delayed, 18 Januar 2019.

1. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Jag har tre förnamn "förnamn1 förnamn2 tilltalsnamn efternamn". Roade mig att titta i kortleken och ett kort har alla tre förnamnen utskrivna samt efternamn. De flesta har dock tilltalsnamn plus efternamn.

Amex är dock lite udda då det har "initialförnamn1 initialförnamn2 initialtilltalsnamn efternamn" alltså tre fristående bokstäver plus efternamn. Har såvitt jag vet aldrig ställt till några problem men undrar ändå om någon ser några "risker" med den lite udda namnsättningen på amexkortet.

2. Berglund

Berglund Medlem

By:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Inga problem. Jag har haft liknande i tio år. Aldrig varit några som helst frågor eller krångel kring det.

Delayed synes godt om dette.
  3. andreash

andreash Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har också samma stil på vissa av mina kort men aldrig varit något problem. Låter som lite udda sätt som Amex skrivit ut ditt namn

4. Tonton

Tonton Medlem

Det där är vanligt i UK. Alla mina kort jag hade där körde på den varianten - "Tonton XY Efternamn" stod det på mina kort. Kan tänka mig att det är en anledning till att Amex har det så här också, eftersom deras Europeiska HQ ligger utanför Brighton. Många brev osv, inklusive korten, tror jag skickas ifrån UK.

5. malmokalle

malmokalle Medlem

By:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Finns väl ingen som tittar på namnet på kortet? Använder ofta min frus kort när vi är ute och resor. Funkar även på signaturköp.

6. andreash

andreash Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske på förmånskort in till lounger etc?

malmokalle synes godt om dette.
  7. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I Sverige med kod så nej, det händer väl i princip inte. Utomlands har jag dock varit med om att kortet inklusive baksidan granskas ganska noga. Inte för att det hör till vanligheterna men nog förekommer det.

8. malmokalle

malmokalle Medlem

By:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Nä, menar kredit/betalkort. Precis som @Delayed säger så väldigt sällan någon som kollar.

9. Flyer722

Flyer722 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I Nederländerna har jag fått uppvisa legitimation till amex ett par gånger.

10. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och i USA har jag fått använda kreditkort som "legitimation"... :rolleyes:

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!