Senaste nytt

(Nörd)Transit fråga mellan terminaler Frankfurt.

Försöker lista ut hur lång springtur jag får på Frankfurt idag. Inte ett byte där utan motion :) Visst är A-gater och Z-gater på samma pir? Ska från A18 till Z19. Tack för hjälp!
 

Senator

Moderator
Försöker lista ut hur lång springtur jag får på Frankfurt idag. Inte ett byte där utan motion :) Visst är A-gater och Z-gater på samma pir? Ska från A18 till Z19. Tack för hjälp!

Det stämmer. Z19 är en trappa upp. Det är relativt kort promenad från A19 till passkontroll som ligger i höjd med A13. Där går du upp efter passkontrollen. Det borde vara en av de enklare transfers i Frankfurt om de automatiska passkontrollerna är öppna. Trevlig resa!

EDIT: under vanliga omständigheter enkla. Idag vet jag inte.
 
Det stämmer. Z19 är en trappa upp. Det är relativt kort promenad från A19 till passkontroll som ligger i höjd med A13. Där går du upp efter passkontrollen. Det borde vara en av de enklare transfers i Frankfurt om de automatiska passkontrollerna är öppna. Trevlig resa!

EDIT: under vanliga omständigheter enkla. Idag vet jag inte.
Aha, så skillnaden mellan A och Z är egentligen bara passkontroll? Tack för info.
 

ulagun

Medlem
Rent praktiskt är problemet
att man aldrig kan beräkna tidsåtgången vid transit till en SAS avgång långt ute på pir A. Beroende på man ankommer B eller Z eller ännu värre någonstans långt ute på plattan vid cargoterminalen som medför vådlig tättpackad busstur runt flygplatsen hängandes i en stropp .
Antal gånger vi tvingats rusa som galningar till A piren istället som planerat lugnt gå dit via en fika i loungen.
 
Ja historierna från Frankfurt om folk som fått springa är många. Min bror kom från HKG en gång själv och skulle hem till Stockholm. 2h bytestid. Trotts springskor och lätt bagage missade han flyget.

Idag fick SAS bussgate. Blev släppta nånstans borta på B. Rusade genom passkontroll, tåget och ny säkerhetskontroll. Svettigt...

FRA gör det inte lätt för passagerarna.
 

Hachans

Medlem
Ja historierna från Frankfurt om folk som fått springa är många. Min bror kom från HKG en gång själv och skulle hem till Stockholm. 2h bytestid. Trotts springskor och lätt bagage missade han flyget.

Idag fick SAS bussgate. Blev släppta nånstans borta på B. Rusade genom passkontroll, tåget och ny säkerhetskontroll. Svettigt...

FRA gör det inte lätt för passagerarna.

Det är lugnt, för det hade nog inte spelat någon större roll för dig ändå, korta vägen från A till Z (hissar och trapphuset vid A13) är ändå stängd så man måste gå till den andra kontrollen.
 
Toppen