Senaste nytt

Några timmar över på Heathrow? - besök BA Museum (Heritage Centre)

Lennw

Medlem
Ja som rubriken säger, har du några timmar över på LHR så är BA Museum ett kul alternativ. Det ligger i Waterside (BA HQ) som ligger ca 10 min med buss från flygplatsen. Observera att du måste göra en bokning med dem innan så att de kan ta fram besökspass och tillstånd att åka med personalbussen från LHR. Alla detaljer finns på:

British Airways - Heritage collection

På ovanstående sajt finns en hel del kul historiska fotografier men för en verklig upplevelse så kan jag starkt rekommendera ett besök. Själva museumet är kostnadsfritt och drivs av "volunteers" (för det mesta pensionerade BA anställda). Har du tur så får du en personlig guide som har upplevt flygets barndom och kan berätta hur det var förr.

Utställningen är mestadels flygplansmodeller men också historiska uniformer, tidtabeller och andra dokument.

Som sagt så är besöket kostnadsfritt men de tar gärna emot donationer för att driva verksamheten. Man kan också köpa vykort och bilder. Jag var där i cirka en timme men hade kunnat vara där betydligt längre, men jag är en flygnörd :)

5312726137_7ced36ac2f_b.jpg


5312719101_c851eef2bd_b.jpg


5312718191_908d6b2eae_b.jpg
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Kanon! Tack för tipset!

Ska jag absolut ha i åtanke nästa gång jag åker till London.
 
Toppen