Senaste nytt

Något förslag på transfer BKK/Suvarnabhumi - Sukhumvit?

staff

Medlem
Varför inte taxi? Grab må vara smidigt men oftast lång väntan på framkörningen. Taxi finns ju nästan överallt.
Har haft for manga daliga upplevelser for att jag ska orka deala med taxi i Bangkok. Alltifran osaker korning, somnande chaufforer, faktiska krockar, 'strejkande' taxametrar osv. Nar man nu dessutom har familj och smabarn ar det annu enklare att valja bort det for smidigare, sakrare och bekvamare transportmedel.
 

Kricka

Medlem
Jag har några dåliga taxi-upplevelser i Bangkok med chaufförer som varit
påverkade av droger och som kört mer än vårdslöst. Undviker därför taxi
med tanke på familjen. Jag vill inte dra alla taxichaufförer i Bangkok över
en kam då några har varit helt fantastiska.
Har nu fått svar på mitt testmejl till bkktransfer som fortfarande är igång
och tre år senare har samma pris dvs.THB 990 som senast.
Tack för alla svar - ska nog testa flygtåget också då det blir någon tur
med bara handbagage!
 
Jag jobbade en del i Rayong på en kinesisk fabrik, de fixade chaufför. En kinesisk chaufför som körde något alldeles makalöst vådligt. Det slutade med att jag vägrade åka med honom och fixade egen chaufför.

Fick då tips om denna killen, se bild.
90BD87F4-DA9F-4DBF-B14E-60A360DDACE6.png


Utmärkt service och helt ok körning.
Skickar bara flight nr till honom så ser han till att det står bil och väntar på mig.
Fasta priser till alla destinationer som är helt ok.
Åkt med honom till DME, Bangkok city, Pattaya och Rayong och alltid funkar bra.

Jag använder oftast LINE för kontakt men SMS och Mail funkar bra med.
 
Jag tar alltid taxi. Jag brukar resonera som så att taxichauffören är en van bilförare, känner den allmänna trafikrytmen och anpassar sig efter den.
Den enda gången jag råkat ut för en olycka var i Kina när vi åkte med en transportfirma anlitad av min arbetsgivare. Det gick ganska lugnt, men tog också tid, ändå var olyckan framme då bilen framför tvärbromsade, vår chaufför likadant, men det gjorde inte bussen bakom oss.
Som vanligt, även i Sverige, så är man ju inte ensam i trafiken. Som jag ser det kan det därför ibland vara bättre med en chaufför bakom ratten som är lika "galen", eller på samma våglängd, som övriga medtrafikanter.
 
Enligt mig är det ALLTID smidigare att efter immigrationen ta rulltrappan ned till taxi och ta taxin direkt till hotellet
Men du har all rätt att boka taxi ifrån hotellet om du så vill
Bara säg till nästa gång du ankommer till Krung Thep Maha Nakhon så kan jag ordna något om du vill bo på 5 stjärniga hotell
Exempel: InterContinental, Crowne Plaza Lumpini, Four Season
 

hco

Medlem
Jag tar alltid vanlig taxi men om man inte vill ta den är det väl lättast att använda AOTs egna premium/Limo service. Dom är iaf alltid där.
 

011430121

Medlem
Jag tar alltid vanlig taxi men om man inte vill ta den är det väl lättast att använda AOTs egna premium/Limo service. Dom är iaf alltid där.
De senaste gångerna har de försökt att ta ut ett högre pris, börjat på 2400 Bath och när jag har protesterat har de gått ner till 1700 Bath, har då sagt att jag skall betala ordinarie pris 1200 Bath de ser lite generade ut och accepterar priset.
Bilarna är alltid rena och fungerande AC, med taxameter bilarna kan det vara si och så med AC funktionen.
 

NotRyan

Medlem
De senaste gångerna har de försökt att ta ut ett högre pris, börjat på 2400 Bath och när jag har protesterat har de gått ner till 1700 Bath, har då sagt att jag skall betala ordinarie pris 1200 Bath de ser lite generade ut och accepterar priset.
Bilarna är alltid rena och fungerande AC, med taxameter bilarna kan det vara si och så med AC funktionen.
AOT försöker alltid kränga på dig en större bil än vad du behöver, så säg direkt the "smallest car" så får du rätt pris, det är sen gammalt...

För övrigt är Bath en stad i England :D
 
Toppen