Senaste nytt

Någon som vet hur det fungerar med hyrbil i USA?

ekf

Medlem
Säker på det? Jag bokade avis nyligen och fick betala extra för en extraförare...
Ja, jag läste själv i hyresvillkoren hos Budget när jag hyrde. Nu orkar jag inte leta upp dem igen, men hittade en annan referens till dig:

"Renting a car in California? Good news: By law, there are no additional driver fees in California. This goes for all companies, whether the additional driver is a spouse or someone unrelated to you."
How to Avoid Car Rental Additional Driver Fees | AutoSlash
 

Davvelavve

Medlem
Jag har bokat 15 plus gånger i Californien och där behöver man inte betala för extra förare,

Ja, jag läste själv i hyresvillkoren hos Budget när jag hyrde. Nu orkar jag inte leta upp dem igen, men hittade en annan referens till dig:

"Renting a car in California? Good news: By law, there are no additional driver fees in California. This goes for all companies, whether the additional driver is a spouse or someone unrelated to you."
How to Avoid Car Rental Additional Driver Fees | AutoSlash
Bokade online, då kanske man skall avboka och boka på nytt. Va visserligen ca 600 på 10 dagars hyra men ändå... Tack BC :)
 

TomJ

Medlem
Hyrde en bil hos Avis ett par veckor nu okt-nov. Gjordes via avis/eurobonus sidan och där ingår extra förare, blir även 0:- när man lägger till. I efterhand har de däremot dragit 65$ extra på mitt kort för extra förare. De gör väl vad de kan...

Har kontaktat avis som gjort ett ärende mot avis USA så får se vart det leder. Känns inge vidare med företag som tar sig friheten att dra mer pengar än de ska när de väl fått tag i ens kortuppgifter. I slutändan får det väl bli att anmäla till Amex när avis-USA lyser med sin frånvaro
 

char

Medlem
Ställde samma fråga i den generella tråden om Avis men utan svar så testar här då det gäller USA.

Är det nån nackdel att boka via SAS bokningssida för hyrbilar vs eurobonus/avis sidan? Det blir betydligt billigare. Finns ingen möjlighet att skriva in kreditkortsuppgifter utan är betala på plats. Det finns heller ingen möjlighet att skriva in Avis numret, men det kanske spelar mindre roll.

Tänkte hämta ut bil på Loews Miami Beach och lämna på flygplatsen och jag antar det finns färre bilar där om det blir strul.
 

TomJ

Medlem
Ställde samma fråga i den generella tråden om Avis men utan svar så testar här då det gäller USA.

Är det nån nackdel att boka via SAS bokningssida för hyrbilar vs eurobonus/avis sidan? Det blir betydligt billigare. Finns ingen möjlighet att skriva in kreditkortsuppgifter utan är betala på plats. Det finns heller ingen möjlighet att skriva in Avis numret, men det kanske spelar mindre roll.

Tänkte hämta ut bil på Loews Miami Beach och lämna på flygplatsen och jag antar det finns färre bilar där om det blir strul.

Vet inte exakt vilken sida du är inne på men ska man ha poäng på sin hyra ska man ju boka på avis/EB sidan. Sen ska man vara noga med att boka på en sida där försäkring osv ingår när man bokar USA. Normalt är det 0 i självrisk på USA-hyror men är man jänkare så vill man inte betala ansvarsförsäkringar osv när man hyr bil om man redan har en sådan betald. Märkte det en gång i tiden när vi bokade bil på amerikanska sidan som blev 2000 billigare än på den svenska, sen blev ju försäkringen lite drygt 2000 när man väl insåg att ingenting ingick :)
Men det är många år sen nu, kanske inte är så längre.
 

Homer

Medlem
Vet inte exakt vilken sida du är inne på men ska man ha poäng på sin hyra ska man ju boka på avis/EB sidan. Sen ska man vara noga med att boka på en sida där försäkring osv ingår när man bokar USA. Normalt är det 0 i självrisk på USA-hyror men är man jänkare så vill man inte betala ansvarsförsäkringar osv när man hyr bil om man redan har en sådan betald. Märkte det en gång i tiden när vi bokade bil på amerikanska sidan som blev 2000 billigare än på den svenska, sen blev ju försäkringen lite drygt 2000 när man väl insåg att ingenting ingick :)
Men det är många år sen nu, kanske inte är så längre.

Berodde nästan garanterat inte på att du använde amerikanska sidan, utan på vilken rabattkod du använde (om du alls använde någon?).
Använder du Eurobonus rabattkoder och anger att du bor i Sverige på avis.com ingår samma försäkringar som om du bokat på Avisworldeuronus sidan.
Det kommer att stå "Certain extras are included or discounted due to your provided AWD number."
 

char

Medlem
Vet inte exakt vilken sida du är inne på men ska man ha poäng på sin hyra ska man ju boka på avis/EB sidan. Sen ska man vara noga med att boka på en sida där försäkring osv ingår när man bokar USA. Normalt är det 0 i självrisk på USA-hyror men är man jänkare så vill man inte betala ansvarsförsäkringar osv när man hyr bil om man redan har en sådan betald. Märkte det en gång i tiden när vi bokade bil på amerikanska sidan som blev 2000 billigare än på den svenska, sen blev ju försäkringen lite drygt 2000 när man väl insåg att ingenting ingick :)
Men det är många år sen nu, kanske inte är så längre.

Det är vanliga bokningssidan:
1668426924747.png


Det vanliga ingår
1668427212827.png


1000 eurobonus poäng får man så kanske missar avis kampanjen nu men priset var några tusen billigare.
 
Toppen