Senaste nytt

Någon som testat Snälltåget?

In_Sweden

Medlem
Inte provat själv, men där emot hämtat familj och släkt vid tåget som åkt med dem. Som jag förstått det så verkar det vara ett okej val, om tidtabell och pris stämmer, men det finns inget som riktigt motiverar att välja just dem.
 

HCas

Medlem
Kom på en sak till - på Snälltåget ingår reserverad sittplats i priset, vilket det inte gör på motsvarande SJ-tåg (InterCity, d.v.s. lokdragna tåg). Marginell summa, men jagar man det lägsta priset är det skönt att vara garanterad plats utan att behöva besluta sig för att betala extra :)
 

HCas

Medlem
Bumpar en gammal tråd för att höra om någon har testat första klass på Snälltåget? Verkar bara kosta 150:- extra (vet dock inte om detta kan höjas närmare avgång), men det är lite oklart från hemsidan vad man faktiskt får för det, förutom fika och billigare mat på Krogen. Är det bättre komfort? Lugnare? Slipper man liggvagnskupén?
 
Jag har åkt sträckan Stockholm-Alvesta ett par ggr med snälltåget (eller snåltåget som det stått på telefonbiljetten). Har visserligen endast rest i 2a klass, vilket har varit riktigt sunkigt. Smutsiga och utslitna säten. När jag passerat första klass kupéerna på tåget har jag endast noterat något mer komfortabla säten (fortfarande utslitna) och möjligtvis något lugnare (färre resenärer).
 

Sir Lemon

Medlem
Åkte med Snälltåget till Malmö dagen före nyår. Kunde kvällen innan boka ett bord på krogen med garanterad plats i minst 1 h. Inga problem att få sitta där hela resan (drygt 2 h). Otroligt trevligt, bra personal, god mat och en varierad meny både mat- och dryckesmässigt. Inledde med en god GT med gott om is. Det enda jag saknade var förrätter och vita dukar. Prisvärt. Trots att vi njöt ganska intensivt stannade totalpriset under konkurrentens lägsta pris i andra klass utan någonsomhelst servering. Både jag och kärestan var lyriska. De senaste åren har också många vagnar nyrenoverats och ger fräscht intryck, även om det inte gäller alla.
 

Attachments

  • D46C13F9-0E10-4902-AF8B-9AAC7B524E9C.jpeg
    D46C13F9-0E10-4902-AF8B-9AAC7B524E9C.jpeg
    48,5 KB · Visningar: 307
  • BF3A4FB0-6EC9-44AE-A800-BDEB742D9C6F.jpeg
    BF3A4FB0-6EC9-44AE-A800-BDEB742D9C6F.jpeg
    78,2 KB · Visningar: 310
  • B943380F-5CEC-477C-A958-32DD005BD2A1.jpeg
    B943380F-5CEC-477C-A958-32DD005BD2A1.jpeg
    74,6 KB · Visningar: 303
  • 7900EB55-6A0E-4A6F-97AC-2EBA5E91F546.jpeg
    7900EB55-6A0E-4A6F-97AC-2EBA5E91F546.jpeg
    75,6 KB · Visningar: 303

fred80

Medlem
Har nu både en biljet med Snälltåget till Stockholm från Malmö och öven en SAS poäng biljett från CPH till ARN samma dag nu i mars.. Efter jag har googla lite känns valet lätt att välja flyget före tåget, även om jag bokat resturang vagnen. Tydligen får man inte som man får på SJ ta med sig sin dryck till sin plats, utan att det är bara på "krogen" man får förtära starka drycker. Det är inte inte hela värden, men fem timmar på tåg en lördag kväll skulle "kräva" lite starkare drycker.

Valet är ju bara mitt, men kanske skulle våga på sig på att prova något nytt, än bara flyga, men något säger mig, varför krångla till det? Ingen direkt fråga, utan mer bara en för sig själva funderingar om man gör rätt val denna gång :). Är man för feg för att inte prova snälltåget före flyg?
 

Sir Lemon

Medlem
Har nu både en biljet med Snälltåget till Stockholm från Malmö och öven en SAS poäng biljett från CPH till ARN samma dag nu i mars.. Efter jag har googla lite känns valet lätt att välja flyget före tåget, även om jag bokat resturang vagnen. Tydligen får man inte som man får på SJ ta med sig sin dryck till sin plats, utan att det är bara på "krogen" man får förtära starka drycker. Det är inte inte hela värden, men fem timmar på tåg en lördag kväll skulle "kräva" lite starkare drycker.

Valet är ju bara mitt, men kanske skulle våga på sig på att prova något nytt, än bara flyga, men något säger mig, varför krångla till det? Ingen direkt fråga, utan mer bara en för sig själva funderingar om man gör rätt val denna gång :). Är man för feg för att inte prova snälltåget före flyg?
Klart du ska testa! Är det inte otroligt högt tryck, som typ fredag eftermiddag (vet inte vilken dag o tid du åker) så har du med litet socialt finlir säkert möjlighet att sitta där längre än en timma. Sen får du skriva en review här
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen