Senaste nytt

Någon som provat Tagonce bagagetag?

Tagonce: The Next Generation Luggage Tag

Mina bagagetaggar försvinner hela tiden, har provat flygbolags taggar med läderstrap, ståltaggar med metallstrap, lädertaggar med gummistrap etc. etc. Det kanske helt enkelt är så, och man behöver köpa upp sig på ett gäng, men lite försvinner ju idén när de inte stannar kvar.

Mest är det för att känna igen väskan, men det är ju bra om det finns möjlighet att kontakta mig om väskan kommer bort men att informationen inte är enkelt läsbar för vem som helst när man stövlar in på Arlanda. Lite cool är det att facebooksidan, telefon, address etc. kommer upp när någon scannar så folk enkelt kan meddela mig om de hittar den. Eller så gillar jag bara teknik och prylar :D

Däremot är jag kanske liiite tveksam till just NFC funktionen av ovanstående skäl, men vet inte hur många som springer omkring och söker av NFC enablade enheter för att kolla vilka som åker iväg på semester...;)

Anyway, tagonce hävdar att strap'en inte går av, och det ser ut som taggen är tillräckligt liten för att inte brytas sönder.

Men om nån provat vore det bra med input.
 

Canadien

Medlem
Antar att Q-R-koden är en länk, typ

Http:// tagonce dot com /abf4de60h2fe31

Och att man m h a appen som ingår kan ändra datat som visas på den länken.

Så bagagefolkets vanliga Q-R-scanners ser bara länken, d v s de får det jobbigt att hitta en internetanslutning och manuellt knappa in URL:en såvida de inte utrustats med en tjänstetelefon med uppkoppling och scanner-app.
 

Nemo

Medlem
Antar att Q-R-koden är en länk, typ

Http:// tagonce dot com /abf4de60h2fe31

Och att man m h a appen som ingår kan ändra datat som visas på den länken.

Så bagagefolkets vanliga Q-R-scanners ser bara länken, d v s de får det jobbigt att hitta en internetanslutning och manuellt knappa in URL:en såvida de inte utrustats med en tjänstetelefon med uppkoppling och scanner-app.
Eller använder sin privata telefon med valfri gratis-QR-app.
 

Nemo

Medlem
Hade jag varit underbetald bagagenisse hade jag vägrat använda min privata datamängd bara för att någon resenär vill göra livet svårare för mig.
Det är väl snarare en extrainkomst, att ta reda på vem som reser bort från sitt hem, för en underbetald bagagenisse med rymligt samvete?
 
Toppen