Senaste nytt

När återgår Arlanda till ”ordinarie” terminaler?

Fredde18

Medlem
Rykte att Swedavia återöppnar T2 den 26/10!
Inte hört vilka bolag som skulle vara aktuella
Klokt. Även om allt inte är som vanligt stundar då höstlovet som brukar vara en tid av visst kaos på Arlanda med många "ovana" resenärer. Om man inför det kan sprida ut passagerarna så är det ju positivt.
 

011430121

Medlem
Klart är dock att Finnair tack vare sina nya longhaulrutter kommer hålla till på T5 oavsett T2 öppning.
Slutet av oktober är ju ingen vild gissning, vintertidtabellen startar då.

Vilken lounge kommer Finnair att använda för sina nya långlinjer från Arlanda?
Norrsken känns väl inte som en premium lounge. Det är väl runt 25-40 personer som har lounge access på varje flygning.

Detta betyder nog att T4 inte kommer att öppnas innan den blir integrerad med T5 med gång på air side.
 

ARN018

Medlem
Slutet av oktober är ju ingen vild gissning, vintertidtabellen startar då.

Vilken lounge kommer Finnair att använda för sina nya långlinjer från Arlanda?
Norrsken känns väl inte som en premium lounge. Det är väl runt 25-40 personer som har lounge access på varje flygning.

Detta betyder nog att T4 inte kommer att öppnas innan den blir integrerad med T5 med gång på air side.

Eftersom Norrsken är Menzies enda lounge på T5 kommer det bli den som används, loungen som fanns i F piren är ju stängd sedan ett bra tag. Och nej, Norrsken är ingen premium lounge tyvärr....
 

Moco

Medlem
Eftersom Norrsken är Menzies enda lounge på T5 kommer det bli den som används, loungen som fanns i F piren är ju stängd sedan ett bra tag. Och nej, Norrsken är ingen premium lounge tyvärr....

Jag skulle säga att väntrummet hos valfri folktandvårdsklinik/landstingsägd vårdcentral i dagsläget har trevligare miljö än Norrsken. Som gäst känner man sig som en besökare till Menzies ekonomiavdelning där man blir en del i faktureringsprocessen, live!
Nytt namn skulle kunna vara Menzies R2R!
 

NotRyan

Medlem
Jag skulle säga att väntrummet hos valfri folktandvårdsklinik/landstingsägd vårdcentral i dagsläget har trevligare miljö än Norrsken.

Det här var ett statement som heter duga :D Jag känner att jag gjort helt rätt som inte bemödat mig att gå dit när jag åkt med AF, utan prioriterat att sitta vid gaten och titta på folklivet :)

Jag saknar Aurora! T2, kom tillbaka, allt är förlåtet :D
 
Toppen