Senaste nytt

Mysiga byar/städer söder om Alicante? Rymmer oväder...

Volatyle

Medlem
Hej!

Vi åker till Denia imorgon och vädret i regionen kommande dagar är riktigt risigt. Regn blåst och kyla.. För att inte tappa för mkt dagar i skitväder skummar jag runt vädret i regionerna omkring (vi har hyrbil). Söder om Alicante ser det rätt bra ut så planen är att köra söderut. Jag har endast varit i Torrevieja där nere och det var kanske min sämsta upplevelse i Spanien. Vilket skithål!

Så, I motsats till Torrevieja - nån som har något förlag? Gärna hyfsat genuint, fin mat, lagom storlek och ok mindre stränder för bad. Vill alltså undvika svenska menyer, bilder på maträtterna och inkastare som låtsas kunna svenska...

Vol
 

chazzie

Medlem
Cartagena, Murcia, en sväng ut på La Manga är trevliga upplevelser. Även Almería är nåbart över dagen om är med lite mer körning. De har en westernstad/kuliss (vet ej om det är öppet nu) som var kul att se. Främst spaghettiwesterns som spelats in där.

Botaniska trädgården i Elche är trevlig, men det är ganska nära Alicante så risken är att samma oväder diskvalificerar den.

Trevli resa!
 

Agö

Medlem
Hej!

Vi åker till Denia imorgon och vädret i regionen kommande dagar är riktigt risigt. Regn blåst och kyla.. För att inte tappa för mkt dagar i skitväder skummar jag runt vädret i regionerna omkring (vi har hyrbil). Söder om Alicante ser det rätt bra ut så planen är att köra söderut. Jag har endast varit i Torrevieja där nere och det var kanske min sämsta upplevelse i Spanien. Vilket skithål!

Så, I motsats till Torrevieja - nån som har något förlag? Gärna hyfsat genuint, fin mat, lagom storlek och ok mindre stränder för bad. Vill alltså undvika svenska menyer, bilder på maträtterna och inkastare som låtsas kunna svenska...

Vol
Finns inget genuint längs med kusten. Åk inåt och du ska finna. Du ska söder om Cartagena (och norr om Almeria) för att hitta områden som är orörda av massturism.
 
Toppen