Senaste nytt

Munskydd SAS

Ricci

Medlem
Mer OT, vi kanske borde köra denna tråd separat?
Fick precis höra att Norwegian domestic i Norge inte heller har krav på munskydd.
Någon som har mer info?
 

igelkotten

Medlem
På dagens flight till London, som just nu boardas, erbjuds inga munskydd.
Men förvånansvärt många med munskydd av tyg. Trodde inte det var tillåtet...

Samma i söndags gällande att alla ombads köpa rätt sorts skydd i närmsta kiosk på flygplatsen. I söndags pekade de ut alla med tygmask också, även om jag kan tycka att just den regeln tolkas rätt korkat av SAS personal på just den avgången. T ex nekades min kirurgiska mask eftersom den var svart, men var OK att bära en annan jag hade som var blå. Trots samma (godkända) material.
 

Kimmen00

Medlem
Samma i söndags gällande att alla ombads köpa rätt sorts skydd i närmsta kiosk på flygplatsen. I söndags pekade de ut alla med tygmask också, även om jag kan tycka att just den regeln tolkas rätt korkat av SAS personal på just den avgången. T ex nekades min kirurgiska mask eftersom den var svart, men var OK att bära en annan jag hade som var blå. Trots samma (godkända) material.

Är väl samma argument som folk nämnt tidigare i tråden.. Måste vara en enkel regel
Dvs alla blå. Enklast att vara säker att de har rätt mask på sig.
 

Hachans

Medlem
Samma i söndags gällande att alla ombads köpa rätt sorts skydd i närmsta kiosk på flygplatsen. I söndags pekade de ut alla med tygmask också, även om jag kan tycka att just den regeln tolkas rätt korkat av SAS personal på just den avgången. T ex nekades min kirurgiska mask eftersom den var svart, men var OK att bära en annan jag hade som var blå. Trots samma (godkända) material.

Det var nog någon besättning som missförstått. Jag har haft svarta och rosa utan problem. Mina FFP2 har också varierat i färg.
 
Toppen