Senaste nytt

Munskydd på Swiss?

imartin

Medlem
FFP2 är obligatoriskt hos Austrian exempelvis redan.

Det absolut smidigaste är att köpa en låda FFP2 från tyska Amazon och bara ha de med sig, de godkänns överallt.

Ah ok, hade trott att de hade ändrat tillbaka det till FFP2 eller kirurgiskt.

FFP2 är dock lite mer obekväma att ha på sig under längre tid. Så personligt skulle jag föredra att ha på mig en kirurgisk mask om inte FFP2 är krav.

FFP2 säljs även i Sverige, t.ex. på Apotea (men antar du nämner Amazon för att priset är bättre där).
 

Hachans

Medlem
Ah ok, hade trott att de hade ändrat tillbaka det till FFP2 eller kirurgiskt.

FFP2 är dock lite mer obekväma att ha på sig under längre tid. Så personligt skulle jag föredra att ha på mig en kirurgisk mask om inte FFP2 är krav.

FFP2 säljs även i Sverige, t.ex. på Apotea (men antar du nämner Amazon för att priset är bättre där).

Ja, Apotea tar ockerpriser för sina skydd eftersom de kan. Det finns bra (sköna med skumgummi) och högkvalitativa skydd på tyska Amazon för 5 kr styck. Apotea tar uppåt 20kr/styck.
 

NyfikenGrau

Medlem
Har alltid FFP2 oavsett var jag är där det är masktvång. Sedan tror jag iofs att Swiss kommer vara ett av de första bolagen på kontinenten att slopa kravet igen, schweizarna är inte alls lika masktrogna som t.ex. tyskar. Skulle tro att det är detta som återspeglas i den väldigt frikostiga tolkningen av vilka masker som funkar på Swiss.
 
Toppen