Senaste nytt

Mistake fare på Hertz?

jacoph

Medlem
Hej!

Har hittat (och bokat + förskottbetalat) en hyrbil via Hertz till ett pris som känns alldeles för lågt (en "lyx"-kombi till samma pris som en compact), men bokningen är bekräftad och samma bil går fortfarande att boka. Har jag bara tur och hittat ett bra pris eller är detta en mistake fare? Är detta vanligt? Har ni erfarenhet i hur Hertz hanterar sådana här situationer?
 

squeezen

Medlem
Hej!

Har hittat (och bokat + förskottbetalat) en hyrbil via Hertz till ett pris som känns alldeles för lågt (en "lyx"-kombi till samma pris som en compact), men bokningen är bekräftad och samma bil går fortfarande att boka. Har jag bara tur och hittat ett bra pris eller är detta en mistake fare? Är detta vanligt? Har ni erfarenhet i hur Hertz hanterar sådana här situationer?
Ingen erfarenhet, men dela gärna med dig om vart bil bokades, datum etc så kanske fler kan "ha samma tur"....
Är det bokat och betalt och bekräftelse mottagen kan de knappast ändra pris I efterhand
 

Berglund

Medlem
I många avtal finns det klausuler för ”uppenbara fel”. Sådana där även gemene man rimligtvis borde förstå att det blivit fel. En hyrbil, ett dygn för 1 krona skulle vara ett grovt exempel på ett sådant uppenbart fel. Det förstår ju alla att det inte går ihop.

Vidare finns det i nästan all marknadsföring reservationer för skrivfel, tryckfelsnisse och liknande uttryck.

En bekräftad och betald bokning är ju att se som ett ingånget avtal. I det här fallet, så må hyrbilspriset vara lågt men går det att hyra andra bilar för det priset så skulle det inte vara helt otroligt. Därför har jag svårt att se att de skulle backa på detta. Möjligen kan de knorra lite vid avhämtning och försöka köra en fuling, men står man bara på sig där har jag inga problem att se bilen levereras till sagda pris och så äter bolaget det misstaget.
 

FFlash

Medlem
Jag råkade précis hitta en stor L hyrbil på 3000SEK hos Alamo för sportlovet medan de andra företagen gick på 7000-20000SEK för en vecka. Undrade hur det kunde vara så lågt pris men bokade.
I värsta fall händer det (har hänt mig en gång tyvärr) att "sorry we are sold out" när man hämtar bilen. Nånting som man inte vill höra när man har familjen med sig för en semester på ett ställe där alla bilar kommer vara slutsålda. Samma problem som överbokade hotel där gästen blir "walked".
 
Toppen