Senaste nytt

Menzies lounge(r) på Arlanda blir Plaza Premium

Med Amex Platinum (och Centurion) så får du tillgång till "Amex Global Lounge Collection" där ingår utöver PP även deras egna Centurion lounges, Delta (om du flyger Delta), ett gäng andra och Plaza Premium.

Så även om Plaza försvinner från PP så kommer du in med Amex i fortsättningen (än så länge)

American Express
Det bör borga för högre kvalitet på mat och dryck :)
 

sweflyer

Medlem
Fast huvuddelen av volymen är väl pax på de flygbolag som har avtal med loungen för status och business. PP är väl en relativt liten del ovanpå?
Jag har ingen exakt statistik men upplever nog att rätt många verkar signera i Priority Pass-maskinen när de går in. Så det tar nog bort en rätt stor del om de inte välkomnar dessa kunder. Kanske speciellt helger.

Sen är det väl inte säkert att just dessa gamla Menzies-lounger kommer lämna Priority Pass heller. Om jag förstod det rätt skulle vissa Plaza Premium vara kvar trots allt, och detta har ju offentliggjorts efter att skilsmässan Priority Pass/Plaza Premium blev känd.
 
Jag har ingen exakt statistik men upplever nog att rätt många verkar signera i Priority Pass-maskinen när de går in. Så det tar nog bort en rätt stor del om de inte välkomnar dessa kunder. Kanske speciellt helger.

Sen är det väl inte säkert att just dessa gamla Menzies-lounger kommer lämna Priority Pass heller. Om jag förstod det rätt skulle vissa Plaza Premium vara kvar trots allt, och detta har ju offentliggjorts efter att skilsmässan Priority Pass/Plaza Premium blev känd.

Enligt denna lista hos Plaza Premium https://www.plazapremiumlounge.com/PlazaPremiumLounge/media/PPLMedia/Landing/PR-PP-Closure-Date.pdf så är det bara loungerna i Indien som fortfarande kommer att acceptera Priority Pass.

Jag flyger till Indien ungefär en gång om året så i mitt fall så kommer Priority Pass att tappa ganska mycket i värde, men man har ju fortfarande access till andra lounger så ett visst värde finns ju kvar.
 

Sir Lemon

Medlem
Sant, du har rätt. Frågan är om det räcker ändå. Arlanda är ju litet i sammanhanget och det kommersiella intresset mer eller mindre obefintligt - vilket blir tydligt i utbudet.
Det finns ju iofs utbud, men väldigt lågt ratio kostnad/utbudskvalitet. De som är bra håller ju priser som motiverar få till ett besök.
 
Toppen