Senaste nytt

Marriott ger 50% "Elite night credits" till sina Elites

henrik l

Medlem
Fick följande från Marritott idag
"Elite Members — 50% Extra Elite Night Credits
Given the disruption in your travel plans this year, we will be giving you a head start toward earning status next year by depositing 50% of the Elite Night Credits (“ENCs”) into your account based on your 2019 earned Elite status tier. Your 2019 earned status has already been renewed through February 2022, so these additional ENCs will jump-start your ability to move quickly to the next Elite tier. You will see these additional ENCs deposited in your account in late July."

Enligt Loyalty Lobby kommer även dessa nätter att räknas mot life time elite. Det tackar man för:)
 

Valley

Medlem
Får vara glad att jag får behålla min status till 2022. Tror inte jag kommer ha några Marriottövernattningar mer i år.
 

JohnR

Medlem
Marriott kör samma visa 2021. Nätterna kommer i februari.

De kommer dessutom ge dubbla elite nights och poäng på vistelser mellan 16 Februari - 27 April. Registrering kommer att krävas.



Ger mig chansen att för första gången kvalificera för Titanium. Jag kvalificerade mig med nöd och näppe till Platinum i December. Tack vare kreditkorten som går att få här i USA. Nu kommer jag få en flygande start på 30 (kreditkort) + 25 (elite night credits) = 55 nätter. Endast 20 nätter till Titanium, som jag hoppas nå Q3-Q4. Tyvärrr tror jag inte jag kommer kunna resa innan April...
 

mha321

Medlem
Utmärkt med night-credits. Just det faktum att de skyfflar in de extra nätterna gör att lifetime platinum helt klart börjar närma sig!

Sedan är det helt löjligt hur mycket nätter man kan dra in på kreditkort om man bor i USA. De har ju tagit bort cappen, så du kan väl få ännu fler nätter med fler kort.. Så att satsa på Titanium är nog helt rätt, Platinum har inte speciellt högt värde efter att det är så många CC-nätter - men i och med att Gold är i princip nollat ur sådant värde nu, så är det värt att köra mot lifetime plat ändå :)
 

henrik l

Medlem
Marriott kör samma visa 2021. Nätterna kommer i februari.

De kommer dessutom ge dubbla elite nights och poäng på vistelser mellan 16 Februari - 27 April. Registrering kommer att krävas.

Det var ju riktigt trevliga nyheter, har ca 55 nätter kvar till liftime Plainum. Man kanske skulle testa om det går att komma till Titanium då:)
 

mha321

Medlem
Det var ju riktigt trevliga nyheter, har ca 55 nätter kvar till liftime Plainum. Man kanske skulle testa om det går att komma till Titanium då:)
Jag kommer ha ungefär 70 nätter kvar efter att jag fått den där påsen. Lär inte bli 2021, men 2022 ser bra ut..

Lifetime Titanium är ju tyvärr avskaffat (såtillvida att man inte kan få nytt sådant, men de som redan hade det får ju ha kvar det).
 

trekker

Medlem
Riktigt trevligt detta, tyvärr får vi bara 15 nätter på kreditkort här i UK. Men med de dubbla nätterna ska man väl kunna pressa in en del på de lokala hotellen som jag använde för platinum challenge i höstas.
 

mha321

Medlem
Riktigt trevligt detta, tyvärr får vi bara 15 nätter på kreditkort här i UK. Men med de dubbla nätterna ska man väl kunna pressa in en del på de lokala hotellen som jag använde för platinum challenge i höstas.
Det är 15 fler än i Sverige!

Undrar om det går att få dubbla kortnätter om man skaffar kortet så att de trillar in under perioden. Det borde ju inte gå men det vore knappast första gången Marriott hade ett sådant it problem...
 

trekker

Medlem
Det är 15 fler än i Sverige!

Undrar om det går att få dubbla kortnätter om man skaffar kortet så att de trillar in under perioden. Det borde ju inte gå men det vore knappast första gången Marriott hade ett sådant it problem...
Nej, inte enligt mailet. Det stod att man får kreditkortsnätterna ovanpå detta, men man vet ju aldrig. Men om detta stämmer så behöver jag isåfall bara 18 nätter under kampanjen för att få Titanium, det känns ju väldigt värt det måste jag säga.
 

mha321

Medlem
Nej, inte enligt mailet. Det stod att man får kreditkortsnätterna ovanpå detta, men man vet ju aldrig. Men om detta stämmer så behöver jag isåfall bara 18 nätter under kampanjen för att få Titanium, det känns ju väldigt värt det måste jag säga.
Det ska inte funka. Men har du inte kortet idag och inte behov av det innan så skulle jag vänta med att skaffa det tills du är inne i perioden. Jag har en bekant iaf som lyckats med att få dubbla poäng på precis det sättet på en kampanj för ett par år sedan - värt att chansa och om det funkar så är det bara att hålla tyst och vara glad :)

Har man kortet sedan tidigare har man väl redan fått nätterna, så då går det definitivt inte.
 
Toppen