Senaste nytt

Marks & Spencer levererar buy on board till British Airways från January 2017

trekker

Medlem
Jahapp da var denna enhancement spikad, man hoppades ju in i det sista att det inte skulle bli av. Men nu ar det slut med gratis mat och dryck i economy inom europa, mycket trist. Lanken fran BA's forsta sida fungerar inte sa det gar inte att se menyerna ordentligt annu. Fa se vad det blir.
 

NyfikenGrau

Medlem
Tänkte också skriva om detta men vet inte var jag ska börja då utvecklingen går så fort nu - Air Berlin slopade all gratismat på flyg som inte är longhaul så sent som 17 september. När BA genomdrivit den här förändringen ser väl serveringen ut så här i OneWorld economy inom Europa:
Air Berlin: inget.
British Airways: inget.
Iberia: inget.
Finnair: Kaffe, te, vatten, blåbärsdricka. Oneworlds lyxalternativ i eco alltså ;)
 
Är jag helt ute och cyklar när jag tror att kravet på att få gå med i Oneworld en gång var just att mat och dryck skulle vara gratis i alla klasser?
Tror det diskuterades här nånstans i början av mitt BC-liv när något nytt företag skulle gå med i Oneworld...
 

Anfield

Medlem
Är jag helt ute och cyklar när jag tror att kravet på att få gå med i Oneworld en gång var just att mat och dryck skulle vara gratis i alla klasser?
Tror det diskuterades här nånstans i början av mitt BC-liv när något nytt företag skulle gå med i Oneworld...


När jag flög Finnair fick jag snällt betala för allt starkare en blåbärs soppa och för alla snacks
 

trekker

Medlem
Marks & Spencer?
Du verkar ju forsta sa vad ar problemet? ;)

Naja, jag kanske var lite snabb och kopierade BA's egen rubrik och la till nar det skulle ske.

Det handlar alltsa om att fran och med Januari sa kommer nasta enhancement vilket innebar att man kan kopa mat fran M&S (Marks and Spencer) pa europaflygen, samtidigt smyger man in att all dryck kommer kosta ocksa. Detta tycker jag ar fruktansvart daligt, kan val kanske acceptera att betala for alkohol men inte ens SAS tar ju betalt for en kopp kaffe.
 

Concorde

Founding Member
Varuhusen MS (Marks and Spencer) är inom UK och även många andra länder där det traditionellt funnits Brittiska Expats ett s.k. Staple of Britain.
Dom ligger matmässigt över Tesco och Sainsbury's, men under Waitrose.
Som ett finare Ica Maxi eller Carrefour.
 

trekker

Medlem
Varuhusen MS (Marks and Spencer) är inom UK och även många andra länder där det traditionellt funnits Brittiska Expats ett s.k. Staple of Britain.
Dom ligger matmässigt över Tesco och Sainsbury's, men under Waitrose.
Som ett finare Ica Maxi eller Carrefour.
Att ta in mat fran M&S ar val inget fel i sig, problemet ar ju att de smyger in att ta betalt for dryck i samma veva.
 

trekker

Medlem
Dryckesmenyn:

Hot drinks
Java Republic Coffee - £2.30

Twinings Tea - £2.30

Cadburys Hot Chocolate - £2.70

Soft drinks
Pip Organic Orange & Apple Juice (200ml) - £2.70

Vita Coco Coconut Water (330ml) - £2.70

Folkington's Elderflower Presse (250ml) - £2.20

Appletiser (275ml) - £1.80

Harrogate Still or Sparkling Water (500ml) - £1.80

Coca Cola or Diet Coke (330ml) - £1.80

Alcoholic drinks
Spirits (5cl mini bottles) - £4.50

Assorted range including Bombay Sapphire, Johnny Walker Red, Smirnoff Red, Baileys Irish Cream, Bacardi and Jack Daniels.

Mixers (150ml mini bottles) - £1.50

Assorted range including Schweppes tonic water, slimline tonic and ginger ale.

Red or white wine (187ml) - £4.50

Prosecco Bottega Gold (200ml) - £6.00

London Pride (330ml) - £4.00

Becks Lager (330ml) - £4.00

Magners Original Cider (330ml) - £4.00
 
Toppen