Senaste nytt

Malta lockar internationella turister med hotellrabatt (01JUN-31DEC 2021)

M.K

Medlem
Troligen perfekt samkörning mellan Malta och Hiltons nya 3x kampanj med minst tre nätters bokning. €400 för ett par. Så synd med PCR tester som förstör dealen. Malta godkänner inte snabbtest.

SAS med 4x i juni hade också varit en bonus men de har pausat fram till september vad jag kan se.
 
Troligen perfekt samkörning mellan Malta och Hiltons nya 3x kampanj med minst tre nätters bokning. €400 för ett par. Så synd med PCR tester som förstör dealen. Malta godkänner inte snabbtest.

SAS med 4x i juni hade också varit en bonus men de har pausat fram till september vad jag kan se.
Även PCR för vaccinerade va?
 

M.K

Medlem
Ja, fortsatt det i nuläget.

”The current travel requirements are applicable to all persons, irrespective of COVID-19 vaccination status.”

Travel
 

mjulven

Medlem
Ska man utnyttja det kan det vara värt att titta på regler för min. stay. Och sedan byta hotell för att utnyttja bidraget igen.
 

Nilann

Medlem
Enligt uppgift i Malta Today, meddelar hälsoministern att från 1 juni accepterar Malta turister med vaccinbevis eller har ett negativt Covidtest.
Från 24 maj kan restauranger och barer ha öppet till midnatt.
Munskydd kommer inte att krävas på stränder.
 
Då var det live, har nu bokat Hilton :)

FIT Scheme Hotels by Malta Tourism Authority - Issuu

edit: Bokade i juli men ser på Hiltons infosida att det står att det bara gäller i juni och september. Koden accepterades men det betyder inte så mkt om de säger något annat när man väl är på plats.
Notera dock att i filen med listade hotell står det att varje person får upp till €200, och inte €100 som det anges på övriga ställen.

FIT Hotels
40de693abd3fded07b8426a8545b9fd9.jpg


Visit Malta
Visitmalta - The official tourism website for Malta, Gozo and Comino.

a042e2c5df3d3037006bce56bc211ba6.jpg
 
Här är villkoren specifikt för Hilton. 200 per person och max 400 per rum.

MTA21INFO by Melanie - Flipsnack
Ja dom har verkligen ändrat förutsättningarna från det som dom gick ut med tidigare. Nu måste man bo 5 nätter för att uppnå €200, medans det på MTA hemsida står 3.

Kollar man rakt upp och ner på raten så verkar det som att man ändå tjänar på att skippa MTA kampanjen och boka en ”vanlig” Hilton rate, eller missar jag något?

9dedef49e7e39d708a2ba694ef2e353d.jpg
159e75d4966807ffd0a624b574549e40.jpg
 

TP12

Medlem
Ja dom har verkligen ändrat förutsättningarna från det som dom gick ut med tidigare. Nu måste man bo 5 nätter för att uppnå €200, medans det på MTA hemsida står 3.

Kollar man rakt upp och ner på raten så verkar det som att man ändå tjänar på att skippa MTA kampanjen och boka en ”vanlig” Hilton rate, eller missar jag något?

9dedef49e7e39d708a2ba694ef2e353d.jpg
159e75d4966807ffd0a624b574549e40.jpg

Är nog snarare jag som missat att man inte kunde kompbinera "drea away" med MTA osv. ;) Får maila lite med Hilton imorgon och se hur det ligger till...
 
Toppen