Malmö-Luleå med en Hertz Freerider

Diskussion i 'Lejebiler' startet af Skogi, 2 September 2020.

1. Berglund

Berglund Medlem

By:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det är dessutom mottagande station (dit bilen levereras) som betalar alla kostnader. Jag skulle till Sälen och hittade en bil till Falun. Bokade den men ville hämta den på morgonen, åka till kund och jobba under fredagen och sedan köra på fredag eftermiddag. Det var lite gnäll men de behövde få upp bilen, efter viss övertalning lät mottagande station mig ha bilen ca 7-8 timmar extra och det blev ca två mil extra. Självklart erbjöd jag mig att betala för detta men det skulle bara bli krångligt, fick jag höra.

Sir Lemon og 011430121 synes godt om dette.
  2. Skogi

Skogi Medlem

By:
    Karlskrona
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag pratade häromdagen med en anställd på Hertz om vad som skulle hända om ingen nappade på freeridern inom tidsramen. Då re-routas bilen till mer "attraktiva stationer". Säg att bilen ska Malmö-Malmö-Luleå och ingen nappar eftersom ingen är blåst nog att köra Malmö-Luleå på 20 timmar. Då läggs bilen ut igen Ex. Malmö-Stockholm för att sedan prova Stockholm-Luleå. Om ingen nappar på det så kanske den läggs ut som Stockholm-Sundsvall osv. tills den slutligen når Luleå.

Om resvägen delas upp i flera freeriderresor tar det inte bara längre tid, utan Hertz får också bekosta fler tankningar. Om de hade haft generösare villkor från första början så ökar ju sannolikheten för att fler nappar och de får hem bilen snabbare och kan börja casha in på den igen. Men vad vet jag egentligen? Jag spenderade min onsdag-fredag med att åka T/R till Luleå. :rolleyes:

Sidst redigeret: 7 September 2020
    Sir Lemon, Tim Karlsson, M@GNÜS og 17 andre synes godt om dette.
  3. Nikje

Nikje Medlem

By:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    "Mini"-repris för någon i Stockholm eller Östersund med omnejd..:)

upload_2020-9-14_10-34-40.png

Skogi synes godt om dette.
  4. andreas

andreas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det blir ju billigare än Arlanda express... ;-)

Brandforce, henke12, Nikje og 3 andre synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!