Senaste nytt

Malmö Aviation köper Bombardier C-Series

olo

Medlem
Vad är är det för utrymme på dagens Avro-kärror? Jag har alltid upplevt Malmös stolar som trånga med ont om plats för knäna.
SAS har väl 31" 736, vilket jag har upplevt som mer rymligt?
Fem flygplan kommer bli av typen CS100 med 125 säten och fem flygplan av typen CS300 med 145 säten.
Det verkar som att Malmö har valt "High-density" på de nya planen, vilket ger 30" - så intressant om det är bättre än eller samma som tidigare.
 

ARNBER

Medlem
Frågan är också om SAS kan övertygas. Har funnits många rykten om att SAS skulle köpa C100 eller till och med C145 för att byta ut "griserna" B 737-600
 

Carl

Medlem
Frågan är också om SAS kan övertygas. Har funnits många rykten om att SAS skulle köpa C100 eller till och med C145 för att byta ut "griserna" B 737-600
Tänk om SAS etablerade trafik på Bromma? Då skulle Malmö aviation få det mycket svårt att konkurrera för den enda fördelen dom har är just Bromma!
 

ARNBER

Medlem
Tänk om SAS etablerade trafik på Bromma? Då skulle Malmö aviation få det mycket svårt att konkurrera för den enda fördelen dom har är just Bromma!

Det skulle inte passar i deras affärsmodell (och dom någon som bor mycket nära till Bromma att jag inte särskilt intresserat av ökat trafik där)
 

011430121

Medlem
Tänk om SAS etablerade trafik på Bromma? Då skulle Malmö aviation få det mycket svårt att konkurrera för den enda fördelen dom har är just Bromma!
SAS flög på Bromma med Dash till CPH, linjen blev inte lönsam. Detta måste vart någon gång i mitten av 00 talet, åkte själv några gånger med en beläggning på ca 10-15 pax.
 
Du får gärna utveckla dina tankar något. Jag bor själv strax väster om flygplatsen, under
inflygningen och är intresserad av frågan dvs. jag vill ha flygplatsen kvar (för tydlighetens
skull).
Kul! Jag gillar att kolla på inflygningarna från brorsans lägenhet i Vällingby.

Jag menar att i det långa loppet kommer Arlanda och Skavsta att vinna, när Ostlänken är klar och det blir snabbare förbindelser dit. Det löser sig självt helt enkelt, oavsätt vad man tycker.
 
Toppen