Senaste nytt

Månadshyra av bil

Erik M

Medlem
Jag tänkte hyra/leasa i ca 5 månader. Vad ska jag tänka på?
Jag har hyfsad status på "alla" hyrbilsbolagen. Verkar som Hertz ger nåt för det - nån som vet hur det är med de andra?

Och kanske viktigast av allt:
Jag har Amex Platinum för hyrbilsförsäkringen. Gäller den vid korttidsleasing/långtidshyra?
 

Juancarlos

Medlem
Sixt har ett specialerbjudande pga covid-19 nu:


SIXT Månadshyra Special: Hyr med full flexibilitet till superlåga priser!

Erbjudandedetaljer*:
  • Bokningsperiod: 20.03.2020 - 06.04.2020
  • Hyresperiod: 20.03.2020 - 06.04.2020
  • Hyreslängd: 30 - 90 dagar
Prisöversikt per hyrbilskategori (inkl. moms):
  • CDMR (t.ex. Mercedes A-class, Mini Cooper Clubman): SEK 5395
  • ILMR (t.ex. BMW 2-series, Mercedes B-class): SEK 5900
  • FWMR (t.ex. Mercedes C-klass stw, BMW 3-series stw, Audi A4 stw): SEK 7700
  • PWMR (t.ex. Audi A6 Stw, BMW 5-series Stw, Mercedes E-class Stw): SEK 8200
  • PFMR (t.ex. BMW X3, Mercedes GLC, Audi Q5): SEK 8950
 

Juancarlos

Medlem
Fick erbjudandet via Mail. Bokas via telefon
597E9586-7B1B-4160-ADA7-1970AC7088B3.png
 

Erik M

Medlem
Jag kan inte läsa mig till att Amex Platinums hyrbilsförsäkring inte ska gälla.
Men jag vet att några här på forumet är vassa på försäkringar. Kan jag få ett expertutlåtande från någon som känner sig trygg i att läsa och tolka villkor?
 

fcx

Medlem
Jag kan inte läsa mig till att Amex Platinums hyrbilsförsäkring inte ska gälla.
Men jag vet att några här på forumet är vassa på försäkringar. Kan jag få ett expertutlåtande från någon som känner sig trygg i att läsa och tolka villkor?

Det kan vara problematiskt, man måste uppfylla detta villkor från Amex:

”Resa” definieras som en resa utanför det land där försäkrad är bosatt eller en resa inom det land där försäkrad är bosatt och som måste innefatta en flygning eller minst en förbokad övernattning på annan plats än där den försäkrade bor. Resor kan vara i upp till 60 dagar i följd eller sammanlagt upp till 120 dagar under varje 12-månadersperiod, och måste påbörjas och avslutas i det land där den försäkrade är bosatt
 

Erik M

Medlem
Just fan! Det där om resa visste jag ju - egentligen. Tack @fcx ! Så här står det i PLatinum-villkoren:
”Resa” definieras som en resa utanför det land där försäkrad är bosatt eller en resa inom det land där försäkrad är bosatt och som måste innefatta en flygning eller minst en förbokad övernattning på annan plats än där den försäkrade bor. Resor kan vara i upp till 120 dagar i följd
 
Toppen