Senaste nytt

Lufthansas nya Businessclass

Jensik

Medlem
Lufthansas nya businessclass på Boeing 777X som ska införas 2020. Alla säten ska gångaccess. Såg dessa bilderna på diverse onlinesidor, men har inte hittat någon info från Lufthansa själva (enligt några ska de komma från Lufthansas twitter)

23783412_1685035691530116_5789729207238258247_o.jpg
23800091_1685036204863398_232367934028960238_o.jpg
 

AABack2ARN

Medlem
Verkar som om det är någon form av 1-2-1 och 1-1-1. Känns som ett enormt lyft mot dagens versioner, men personligen tycker jag den seatingen som American och Cathay har i sina 777-300ER med 1-2-1 räcker mer än väl även om tronsätet på bilden ovan nog är synnerligt trevligt om man reser själv.
 

mha321

Medlem
Tronsätet see onekligen grymt ut.

Resten ser visserligen trevligt ut men det är verkligen en catchup. 2020 först är många år där de flesta konkurrenterna har legat före i många år redan nu.. Men det blir trevligt att se Lufthansa business som ett vettigt alternativ igen.
 

Moco

Medlem
Det ser bra ut. Tycker LH är bra överlag i business även nu. Har flugit Swiss några vändor till New York nu senaste veckorna, och jag finner dem sämre än LH, trots att många hyllar just Swiss. Gammal kabin (A330) som gör det mer eller mindre omöjligt att ta sig till gången om man sitter vid fönstret (värre än t.ex. gamla kabinen på KLM/SAS etc.), uråldrigt IFE-system med begränsat urval av mestadels gamla filmer (mestadelen Bollywood dessutom), musiken ska vi inte tala om...större delen utgjordes av covers, alltså inte riktiga artister utan skivor liknande de man hittade hemma i morsans skivsamling med konstiga orkestrar som spelade sina tolkningar av "kända låtar", varma handdukar som faller sönder när man använder dem, opersonlig service (mestadels ut från ZRH), dåligt amenity kit, OK mat men dåliga viner. Nej, detta blir för Lufthansa ett lyft av en redan bra produkt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

ELOS

Medlem
Enligt en purser från Buenos Aires innebär nya businessclass kabinen slutet för first class. Man har beslutat att fasa ut first enligt intern info.
 

Brandten

Medlem
Det ser bra ut. Tycker LH är bra överlag i business även nu. Har flugit Swiss några vändor till New York nu senaste veckorna, och jag finner dem sämre än LH, trots att många hyllar just Swiss. Gammal kabin (A330) som gör det mer eller mindre omöjligt att ta sig till gången om man sitter vid fönstret (värre än t.ex. gamla kabinen på KLM/SAS etc.), uråldrigt IFE-system med begränsat urval av mestadels gamla filmer (mestadelen Bollywood dessutom), musiken ska vi inte tala om...större delen utgjordes av covers, alltså inte riktiga artister utan skivor liknande de man hittade hemma i morsans skivsamling med konstiga orkestrar som spelade sina tolkningar av "kända låtar", varma handdukar som faller sönder när man använder dem, opersonlig service (mestadels ut från ZRH), dåligt amenity kit, OK mat men dåliga viner. Nej, detta blir för Lufthansa ett lyft av en redan bra produkt.
Fast det är väl inte många som hyllar Swiss med gamla kabinen? Nya fräscha 777'an däremot!
 

AABack2ARN

Medlem
Nämnde inte Lufthansachefen för något år sedan att flatbed och all aisle access var början till slutet för första klass?
 

Senator

Moderator
Den här tråden känns som den hör hemma i "Allmänna Ryktestråden" ;) Medlemmarna sätter morgonkaffet i halsen när en flygvärdinna, på en flight hostar upp lite overifierade info :p

Mark Twain: "The reports of my death are greatly exaggerated." Den öppna frågan är: vad händer med Lufthansa First när A380 och B747-8i lämnar flottan? Båda kommer nog försvinna någon gång mellan 2023-2030.

Om bilderna är korrekta ser det rätt så bra ut i Business

@AABack2ARN : British har redan bekräftat att det kommer "aisle access for all Club World" från 2019. Hittar inte källan

@Moco : håller tyvärr inte alls med dig. Swiss A330-300 lämnar en del att önska, men nuvarande Lufthansa hårdvara är bland den sämsta på marknaden i mitt tycke. Maten och IFE har blivit bättre men sängen är oanvändbar :(
 
Toppen