Senaste nytt

Lufthansas catering strejkar

AABack2ARN

Medlem
Jag tycker att det borde hörts om detta fortsatt var ett problem, men uppenbarligen vill Lufthansa ta det säkra före det osäkra.

Intressant att man uttryckligen säger att man kan ersätta kunder som tar med sig egen mat men enbart på tyska inrikessträckor. Tyder väl på att på övriga sträckor lyckas de få med sig något ätbart ombord...
 

airac

Medlem
Vi åkte MUC-AMS i lördags. Dagen innan hade catering varit mycket begränsad till/från just MUC. På dagen fick jag mejl och SMS att vi inte skulle få mat ombord. Väl på planet överraskades vi dock av vanlig service i business class. Även igår fick vi vanlig catering till och från FRA på europeiska flyg.
 
Vi åkte MUC-AMS i lördags. Dagen innan hade catering varit mycket begränsad till/från just MUC. På dagen fick jag mejl och SMS att vi inte skulle få mat ombord. Väl på planet överraskades vi dock av vanlig service i business class. Även igår fick vi vanlig catering till och från FRA på europeiska flyg.
Business verkat vara undantaget men SMS:en går ut till alla ombord.
 

Tonton

Medlem
Vi åkte MUC-AMS i lördags. Dagen innan hade catering varit mycket begränsad till/från just MUC. På dagen fick jag mejl och SMS att vi inte skulle få mat ombord. Väl på planet överraskades vi dock av vanlig service i business class. Även igår fick vi vanlig catering till och från FRA på europeiska flyg.

jag flög MUC-ARN i tisdags och på flygningarna ombord så var de tydliga med att begränsningen enbart gällde Economy.
 
Toppen