Lufthansagruppen börjar ta betalt för mat/dryck i ekonomi short/medium-haul

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startet af Homer, 17 November 2020.

1. raphaelmak

raphaelmak Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Då hoppas jag att det bli möjligt att köpa några fler bayerska öl ombord hos Lufthansa :D

Det är tvivlande även för Star Gold att få fri dryck, men vi får se och hoppas på den bästa... :rolleyes:

2. 011430121

011430121 Medlem

By:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Gratis och fri, jag undrar vem som betalar dessa gåvor?

Berglund synes godt om dette.
  3. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl lite i tiden, man gör inget tänkande själv utan låter en algoritm hitta lägsta priset, sen har man ingen koll på att det tillkommer för bagage mm (alternativt tror att alla bolag och biljettyper har det tillägget om man önskar ta med sig fjäderboan eller andra persedlar). Been there, done that också får man väl bekänna, men sen beror det på vad man värderar. Har man så smal budget att 300kr är ett stort tillskott i kassan för 2 veckor i Laos så kan jag förstå det, men själv värdesätter jag tillgång till lounge (om det är någon mellanlandning som är av längre karaktär), service ombord (vid lite längre flygningar), poängintjäning samt möjlighet att ha med bagage, gärna två enheter så golfbagen kan få åka med :)

4. Homer

Homer Medlem

Öl är ointressant för min del, däremot tyckte jag det var bättre att få en GT gratis än att betala för en GT...

henrik l, Rebel og fcx synes godt om dette.
  5. Homer

Homer Medlem

6. trekker

trekker Medlem

Det är klart, men du har väl iallafall kunnat köpa en bättre GT än vad de hade förr? Dock riskerar man ju att bli utan helt om man inte sitter på en av de första raderna på de riktigt korta rutterna då det ibland kan ta 5 minuter per beställning när de strulat klart.

011430121 synes godt om dette.
  7. palmen

palmen Moderator

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag brukade köpa GT från economy när jag åkte British Airways Business då utbudet på gin var bättre där.

Sir Lemon synes godt om dette.
  8. majoren

majoren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kunde inte uttryckt det bättre själv. Det fina med fullserviceflyg är att bli omhändertagen, att som passagerare gå en snitslad bana. Allt från bokningen, check in, bagage, fast track, lounge, förtäring ombord etc. Utan rejäl differentiering finns det ju inget skäl att betala mer. Nu blir ju Lufthansa en variant på British Airways (med det undantaget att vatten är gratis).

henrik l, Palazzi og raphaelmak synes godt om dette.
  9. Homer

Homer Medlem

10. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser att dem har champagne för 15euro, inte roligaste sorten direkt men roligt att det finns! Någon som vet ifall den ingår i C?

GOTBound synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!