Senaste nytt

Lufthansa vs Swiss i business class

travelmode

Medlem
Funderar på en resa till Dubai i business class och undrar vilket *A ni skulle välja i business class? (Nu kanske det kommer dyka upp en 2 for 1 med Qatar när man väl bokat :) )
 

palmen

Moderator
Är inget fan av någon av deras Business produkter, men maten var bättre på Swiss (har 2 flighter med Swiss och en med Lufthansa att jämföra med). Jag hade nog tagit det som passar bäst tidsmässigt, tycker de är relativt likvärdiga.
 

jerixon

Medlem
Jag satt mycket bra i det ensamsäte som ej var tronsäte.
Men visst det är personliga preferenser. Jag gillar Loungen i Zurich mer och maten samt stolen.
För mig vinner nog faktiskt Swiss på samtliga punkter, förutom att jag tycker det är roligt att flyga 747 =)
Tiderna är såklart viktiga, men om det inte var någon större skillnad väljer jag Swiss.

Dessa ensamsäten kan man dock inte alltid boka, de brukar vara blockade (i alla fall tronsätena som är de man vill åt)
 

palmen

Moderator
Jag satt mycket bra i det ensamsäte som ej var tronsäte.
Men visst det är personliga preferenser. Jag gillar Loungen i Zurich mer och maten samt stolen.
För mig vinner nog faktiskt Swiss på samtliga punkter, förutom att jag tycker det är roligt att flyga 747 =)
Tiderna är såklart viktiga, men om det inte var någon större skillnad väljer jag Swiss.
Håller med om att loungen med Swiss är mycket bättre än med Lufthansa (i alla fall om man är Star Gold och kommer in i nya lougnen vid E-gaterna i Zurich). Swiss stol är helt ok, men hade inga problem med Lufthansas heller. Lufthansa har nyare IFE ombord, den som Swiss tillhandahåller har väl ca 10 år på nacken nu. Maten kan ju vara lite hit and miss, men den köttbit jag fick från USA med Swiss är bland det bästa jag fått, även jämfört med mat i First.
 

Dr. Miles

Expert
Funderar på en resa till Dubai i business class och undrar vilket *A ni skulle välja i business class? (Nu kanske det kommer dyka upp en 2 for 1 med Qatar när man väl bokat :) )
Om ni kan ta er till Oslo, så finns det SAS & Lufthansa Business class deal för ca 9.000 NOK inkl. skatter.

[Business class] Norge-Dubai T/R, SAS & Lufthansa, fra 9.000 NOK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Sträckorna mellan Tyskland - Dubai flygs av Lufthansa.
 
Toppen