Senaste nytt

Lufthansa/Swiss First 2-for-1 från Sverige den 17:e maj, 2019

Vilka bolag har du bokat First med på denna kampanj?

  • Lufthansa

    Votes: 23 82,1%
  • Swiss

    Votes: 15 53,6%
  • Singapore Airlines

    Votes: 8 28,6%

  • Total voters
    28
  • Poll closed .
Status
Stängd för vidare inlägg.

JohanGE

Medlem
Blir inte riktigt klok på den här dealen :confused:. Om man hittar en trip via Matrix, t.ex nedan:
upload_2019-5-20_8-22-45.png

Hur gör jag för att boka den? Söker på samma datum på lufthansa.com, och även på Google Flights men hittar inget i närheten. Är jag kanske helt ute och cyklar?
 

Andrew

Medlem
Det här med LH vs LX F verkar vara polariserat, ingen som tycker att bägge är typ lika bra utan det verkar vara det ena eller det andra. Tycker mig märka att amerikanska recensenter ofta gillar LHs stela formalitet mer än LX mera avslappnade stil.
Har ofta tänkt på samma sak när man läser recensioner på BC kontra Flyertalk och utländska resebloggares hemsidor. Personligen föredrar jag Swiss F. Diskuterades lite mer om det här:
Recension: Lufthansa First Class vs. Swiss First Class
 

Senator

Moderator
Det här med LH vs LX F verkar vara polariserat, ingen som tycker att bägge är typ lika bra utan det verkar vara det ena eller det andra. Tycker mig märka att amerikanska recensenter ofta gillar LHs stela formalitet mer än LX mera avslappnade stil.

Smaken är självklart personlig. Kan tycka med bästa objektiva glasögon på att det är svårt för någon med bästa vilja hävda att hårdvaran på Lufthansa är bättre.

Resten är en smaksak. Sen tycker jag att ”en gång, är ingen gång”. Att dra stora slutsatser med sample size = 1, både positivt och negativt är svårt. I mitt fall skulle det betyda ”aldrig mer Air France eller Cathay First”. Du hör själv hur befängt det låter
 

squeezen

Medlem
kan man ändra namn på biljetterna längre fram och isf vad är kostnaden? Hittar inte det... Inte fått 100% ok på kompanjonen ännu men tänker att någon kan man väl alltid skaka fram framöver så funderar på att boka med en som är Prel även om han inte svarar innan deadline för detta offer.
 

Tjaeng

Medlem
kan man ändra namn på biljetterna längre fram och isf vad är kostnaden? Hittar inte det... Inte fått 100% ok på kompanjonen ännu men tänker att någon kan man väl alltid skaka fram framöver så funderar på att boka med en som är Prel även om han inte svarar innan deadline för detta offer.

https://www.lufthansaexperts.com/sh...r_102/folder_3212/folder_6039/file_137140.pdf

Ej aktuellt såvida inte din nya respartner har samma eller mycket snarlikt namn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen