Jo, det fanns lite smörgåsar och snabbnudlar i galley.Är det inte möjligt att få mer mat, samt dessert på request när man flyger LX C?
Nej, det var bara Tonic water med citron.Är det möjligtvis så att Dr. Miles dricker Gin&Tonic som måltidsdryck
Det hade inte kostat SAS en spänn, men av någon anledning väljer de att inte göra det... (eller jo, kanske några kronor för chokladen då )En fin sak jag har upptäckt med att flyga LX är att dom har ett väldigt gott bemötande för *G. Jag hade EBG och flög en knepig tid med LX i Europa där det knappast var många andra affärsresenärer, och mitt i flygningen kom stewarden fram och sa "Good morning Mr Mike, would you like some extra chocolate?". Omgivande pax såg förvånade ut. Ofta när jag flyger LX blir jag tilltalad med namn. Det är något man bara kan drömma om när man flyger SAS, även i C.
Lufthansagruppen kommer snart att centralisera ledningen av dotterbolagen SWISS och Austrian till Frankfurt. Min magkänsla säger att detta mest kommer medföra en del negativa konsekvenser, i synnerhet då ledningen av SWISS blir mer bortkopplad från vad som händer (the fallacy of detachment). @Senator kanske vet mer kring detta?
Lufthansa reshuffle lined up for September: Manager Magazin - timesofindia-economictimes
Finns säkert en massa skäl för det. Man kan ju inte bortse från att tidigare ägare till Austrian var staten Österrike som möjligtvis hade synpunkter på detta. Utöver statliga preferenser finns det väl fortfarande nationell identitet knuten till båda dessa bolag.Jag tycker det är fullt logiskt att centralisera företagsledningen. Jag är förvånad över att det inte har hänt tidigare, och att det finns flera synergieffekter inom gruppen man borde ha gjort nåt tidigare. Som t.ex. co-location på flygplatser, gemensam IT. Fattar inte att det har tagit Swiss 10 år att flytta till Amadeus (om inte avtalen med HP/EDS ställer till bekymmer).
Världen är föränderlig....konstant..