Senaste nytt

Lufthansa & SWISS, dag & natt...

Dr. Miles

Expert
Är det inte möjligt att få mer mat, samt dessert på request när man flyger LX C?
Jo, det fanns lite smörgåsar och snabbnudlar i galley.

SWISS Business class PVG-ZRH_59.jpg

Enligt menyn serverades det Vanilla and kiwi mousse, Berry coulis som dessert på min flight.

Är det möjligtvis så att Dr. Miles dricker Gin&Tonic som måltidsdryck ;)
Nej, det var bara Tonic water med citron. :)
 

mikesteez

Ny medlem
En fin sak jag har upptäckt med att flyga LX är att dom har ett väldigt gott bemötande för *G. Jag hade EBG och flög en knepig tid med LX i Europa där det knappast var många andra affärsresenärer, och mitt i flygningen kom stewarden fram och sa "Good morning Mr Mike, would you like some extra chocolate?". Omgivande pax såg förvånade ut. Ofta när jag flyger LX blir jag tilltalad med namn. Det är något man bara kan drömma om när man flyger SAS, även i C.
 
En fin sak jag har upptäckt med att flyga LX är att dom har ett väldigt gott bemötande för *G. Jag hade EBG och flög en knepig tid med LX i Europa där det knappast var många andra affärsresenärer, och mitt i flygningen kom stewarden fram och sa "Good morning Mr Mike, would you like some extra chocolate?". Omgivande pax såg förvånade ut. Ofta när jag flyger LX blir jag tilltalad med namn. Det är något man bara kan drömma om när man flyger SAS, även i C.
Det hade inte kostat SAS en spänn, men av någon anledning väljer de att inte göra det... (eller jo, kanske några kronor för chokladen då :) )
 

Elberto

Medlem

Senator

Moderator
Jag tycker det är fullt logiskt att centralisera företagsledningen. Jag är förvånad över att det inte har hänt tidigare, och att det finns flera synergieffekter inom gruppen man borde ha gjort nåt tidigare. Som t.ex. co-location på flygplatser, gemensam IT. Fattar inte att det har tagit Swiss 10 år att flytta till Amadeus (om inte avtalen med HP/EDS ställer till bekymmer).

Världen är föränderlig....konstant..
 

Agö

Medlem
Jag tycker det är fullt logiskt att centralisera företagsledningen. Jag är förvånad över att det inte har hänt tidigare, och att det finns flera synergieffekter inom gruppen man borde ha gjort nåt tidigare. Som t.ex. co-location på flygplatser, gemensam IT. Fattar inte att det har tagit Swiss 10 år att flytta till Amadeus (om inte avtalen med HP/EDS ställer till bekymmer).

Världen är föränderlig....konstant..
Finns säkert en massa skäl för det. Man kan ju inte bortse från att tidigare ägare till Austrian var staten Österrike som möjligtvis hade synpunkter på detta. Utöver statliga preferenser finns det väl fortfarande nationell identitet knuten till båda dessa bolag.
 

Flying P

Medlem
En stor förändring blir ju att tidigare har Lufthansa Airlines och övriga Group Airlines varit åtskilda. Nu samlas de i ett eget nytt affärssegment där alla passagerarbolag utom Eurowings ska ligga. Den nuvarande chefen för Swiss (och övriga Group Airlines exkl. Lufthansa Airlines) föreslås ta över det fristående segmentet Eurowings. Detta understryker skillnaderna vi kommer se i Eurowings, men även en för oss konsumenter mer uppenbar strömlinjeformning av alla andra LH Groups Group Airlines. På gott och på ont.
 
Toppen