Senaste nytt

Lufthansa, status och COVID-19

StarFlyer

Medlem
Boka resor för poängen, skaffa Miles-kortet, avboka resorna. Bing-pot.
Intressant förslag. Ansökte om kortet och fick ansökan godkänd online direkt, men ännu ingen ändring på M&M kontot. Får väl boka en resa och hoppas LH inte ser poängen som förfallna när jag avbokar.
 
Som statuslös återgår miles till kontot vid avbokning av award och är sedan giltiga under det kvartal som avbokningen skedde, alt. tre månader efter avbokning, såvida man inte har ovan nämnda kort.
 

StarFlyer

Medlem
Tack för alla tips! Här kommer en liten återrapportering.
Valde att boka resa sista kvällen innan poängen skulle förfalla. Det blev 5500 kvar på kontot som jag räknade med skulle förfalla, men det hände inte, poängen är kvar. Kanske har M&M valt att inte låta poäng förfalla under rådande omständigheter - men utan att kommunicera det till kunderna?
Väntar även på kreditkortet som ska komma under veckan. I det finstilta står det dock att man ska ha varit kreditkortsmedlem och haft minst en transaktion per månad under 3 månader innan man får ta nytta av förmånen att poäng inte förfaller. Inget problem eftersom jag bokade biljetter i november och kan därmed vänta med att avboka :)
 

Fredrik

Medlem
Uppdatering från Lufthansa

We have developed a goodwill policy for our frequent flyers. We will extend your current status by one year should it expire in February 2021. The validity of eVouchers with an expiry date of 2020 will be extended until the end of 2021. I would also like to inform you that we have decided to maintain the current program rules until December 31, 2021, and our new system will not be launched until January 1, 2022.
 

Ping

Medlem
Snålt av Lufthansa, befintliga kunder som har status efter 2021 blir lika mycket drabbade av att inte kunna resa iår o_O. Borde vara lika för alla kunder.
Hade tänkt boka flera flyg med Lufthansa gruppen där resvägen är längre och något dyrare. Men tar nog hellre andra bolag som har kortare resväg iår när allt lugnat ner sig.
 
Toppen