Senaste nytt

Lufthansa och affärsklassgardinen

Senator

Moderator
Klaga/konstatera, man kan kalla det olika saker .... i slutändan är det trots allt så att Lufthansa är i stort sätt det enda premium bolag som har ett riktigt bra nät från Göteborg med många avgångar varje dag när det gäller destinationer ut i Europa. Varken Swiss eller BA i närheten om man inte tycker det är kul att övernatta eller sitta 4-6h i loungen. Jag åker på mellanlandning varje gång så resorna tar redan väldigt mkt tid för mig...

Så antingen tappar man massa tid eller så irriterar man sig på att business i Lufthansa inte är var det är är ...

Kortare resor = skapa i-landsproblem
Längre resor = mindre i-landsproblem

KLM har väl 4 turer per dag och Air France med 2 turer på dag också.

Men i princip är jag i samma sits: Lufthansa har bäst tidtabell från Arlanda ut i Europa och är ganska ofta prissatta bäst. Så det blir mer Lufthansa än jag skulle önska.
 

Delayed

Medlem
d1f0a02ade98fb3c4ed3bd53d58a3e7b.jpg
 

Kris

Medlem
Dags att sparka liv i denna gamla tråd igen kanske...

LH2443 CPH-MUC idag. Bra gardin-disciplin. Inget spring på denna korta flight. Vid avstigning var det dock en man från 'andra sidan' som spjutspetsade sig fram förbi halva C-kabinen vid ankomst (innan dörren öppnats). Så mycket för avstigning 5 rader i taget...

Följande ben LH1780 MUC-LIS. Stängd gardin och för övrigt trevlig service.

20211015_185419.jpg
 

plover

Medlem
Ser ju fullödigt ut - har en kväll/nattflygning LH / ARN-FRA-CPT i november, så kanske hålla igen lite på första benet och äta sen middag på långflygningen istället.
 
Toppen