Senaste nytt

Lufthansa Miles&More Mileage Bargains

Dr. Miles

Expert
Majmånadens Mileage Bargains är laddade.
OBS: Det finns tre olika reseperioder.

Miles & More Mileage bargains

Kostnaden av miles avser för tur och retur per person i Business class från Europa (inkl. Stockholm, Göteborg & Köpenhamn).
Skatter och bränsletillägg tillkommer.

Resetyp: Round-trip
Kabinklass: Business Class
Boka: 01.05.2014 - 31.05.2014
Resa: 01.05.2014 - 31.05.2014

Norra Afrika/Mellanöstern: för 40,000 miles

Abu Dhabi
Doha
Dubai
Jeddah
Kuwait
Muscat
Riyadh
Tehran

Asien/Sydamerika: för 70,000 miles

Kuala Lumpur


Resetyp: Round-trip
Kabinklass: Business Class
Boka: 01.05.2014 - 31.05.2014
Resa: 01.09.2014 - 30.09.2014

Norra Afrika/Mellanöstern: för 40,000 miles

Dubai
Muscat

Nordamerika: för 55,000 miles

Washington



Resetyp: Round-trip
Kabinklass: Business Class
Boka: 01.05.2014 - 31.05.2014
Resa: 01.05.2014 - 30.06.2014

Asien/Sydamerika: för 70,000 miles

Tokyo - Haneda
 

Senator

Moderator
Trots dyra bränsleavgifter skulle jag hävda att åka som jag gjorde förra året:
LHR-MUC-FRA-IAD-ATL-ORD-ZRH-(GVA)-LHR i F för 25 000kr som generade typ 41 000 Miles så får man "nästan" en resa i affärsklass till Washington på köpet, att det är en bra deal. Åker man till SFO för 33 000 blir det en gratisresa extra :)
 

mha321

Medlem
+1
Det är en av anledningarna till att jag dragit ner, nästintill slutat, med att köpa miles. Visst, man förlorar en del routingmöjligheter men det vägs upp av de miles jag tjänar samtidigt som jag spenderar pengar.
Dessutom, flyger man exempelvis Swiss så har man dessutom prioritet vid val av måltider i business på revenue ticket framför upgrades/awards. Är man dessutom SEN/HON blir det ännu bättre.

Är det verkligen så? Det har varit det enda jag egentligen haft att klaga på på Swiss - två av tre gånger jag flugit på revenue ticket med Swiss på sistone så har mitt försahandsval varit slut. En av gångerna var både första och andrahandsvalet slut. Däremot på award har det inte hänt (0 av två gånger där).

Visserligen inte alltför stort underlag. Och jag är inte SEN/HON (bara EBG).
 

pitch

Medlem
Det är synd att dom aldrig har några Bargains på First. Och att man inte kan uppgradera awards förstås.

Jag sitter inte inne med så många poäng så att jag kan hosta upp 200k+ bara sådär. Visserligen skulle det ju funka om man använder förskottet, men som svenne vill man ju inte gärna köpa på kredit...
 

Dr. Miles

Expert
Junimånadens Mileage Bargains är laddade.

Miles & More Mileage bargains

Kostnaden av miles avser för tur och retur per person i Business class från Europa (inkl. Stockholm, Göteborg & Köpenhamn).
Skatter och bränsletillägg tillkommer.

Resetyp: Round-trip
Kabinklass: Business Class
Boka: 01.06.2014 - 30.06.2014
Resa: 01.10.2014 - 31.10.2014

Norra Afrika/Mellanöstern: för 40.000 miles

Abuja
Accra
Addis Abeba
Bahrain
Dammam
Doha
Dubai
Kuwait
Lagos
Riyadh

Nordamerika för 55.000 miles

Atlanta
Boston
Mexico City
Washington - Dulles

Asien: för 70.000 miles

Bangalore / Bengaluru
Beijing
Delhi
Mumbai/Bombay
Osaka - Kansai
Seoul - Incheon
Tokyo - Haneda
Tokyo - Narita
 

Dr. Miles

Expert
Septembermånadens Mileage Bargains är laddade.

Miles & More Mileage bargains

Kostnaden av miles avser för tur och retur per person i Business class från Europa (inkl. Stockholm, Göteborg & Köpenhamn).
Skatter och bränsletillägg tillkommer.

Resetyp: Round-trip
Kabinklass: Business Class
Boka: 01.09.2014 - 30.09.2014
Resa: 05.01.2015 - 31.01.2015


Norra Afrika/Mellanöstern: för 40.000 miles

Riyadh
Nordamerika för 55.000 miles

Boston
Charlotte
Chicago
Dallas/Fort Worth
Montreal
New York - Newark
Toronto - Pearson
Vancouver
Asien: för 70.000 miles

Delhi
Mumbai/Bombay
Seoul - Incheon
 

Swisser

Medlem
Ganska bra miles-priser om det nu inte vore för deras höga avgifter och bränsletillägg som tillkommer och förstör det hela.
 

pep

Medlem
..... höga avgifter och bränsletillägg som tillkommer och förstör det hela.
Ja, jeg er hastigt på vej væk fra M&M efter 6 år som Frequent Traveller (silver). Jeg bor i Vietnam og har 400,000 points som jeg har svært ved at bruge optimalt. Råd søges gerne. Hvis jeg rejser economy er det billigere og nemmere for mig at købe returbillet end at betale LH's uhyrlige afgifter!! LH group flyver nemlig ikke mere på Vietnam. Bare for at få adgang til LH'group flyvninger skal jeg tage mindst til BKK for at positionere mig...
Det bedste er vel at rejse til Kina eller Seoul for at rejse med LH F eller C til Europa med ovenstående Bargains?
 

Dr. Miles

Expert
Ja, jeg er hastigt på vej væk fra M&M efter 6 år som Frequent Traveller (silver). Jeg bor i Vietnam og har 400,000 points som jeg har svært ved at bruge optimalt. Råd søges gerne. Hvis jeg rejser economy er det billigere og nemmere for mig at købe returbillet end at betale LH's uhyrlige afgifter!! LH group flyver nemlig ikke mere på Vietnam. Bare for at få adgang til LH'group flyvninger skal jeg tage mindst til BKK for at positionere mig...
Det bedste er vel at rejse til Kina eller Seoul for at rejse med LH F eller C til Europa med ovenstående Bargains?
Om man är stationerad i Vietnam, ja.
Annars Europa-Nordamerikas västkust under Mileage Bargains är inte heller dålig deal (det brukar att kosta 55.000 miles i Business class + skatter&bränsletillägg ca 3.500 SEK)
 
  • Gilla
Reactions: pep

Senator

Moderator
Ganska bra miles-priser om det nu inte vore för deras höga avgifter och bränsletillägg som tillkommer och förstör det hela.

Ja, jeg er hastigt på vej væk fra M&M efter 6 år som Frequent Traveller (silver). Jeg bor i Vietnam og har 400,000 points som jeg har svært ved at bruge optimalt. Råd søges gerne. Hvis jeg rejser economy er det billigere og nemmere for mig at købe returbillet end at betale LH's uhyrlige afgifter!! LH group flyver nemlig ikke mere på Vietnam. Bare for at få adgang til LH'group flyvninger skal jeg tage mindst til BKK for at positionere mig...
Det bedste er vel at rejse til Kina eller Seoul for at rejse med LH F eller C til Europa med ovenstående Bargains?

Ja, bränsleavgifterna är inte så roliga men tyvärr gäller detta även på alle de 3 största europeiska bolag/koncern som BAEC samt AF/KLM FlyingBlue.

@pep, du kan lägga till ett segment på sträckan SGN-BKK med Thai for samma pris, så jag förstår inte helt vad problemet skulle vara, gäller dock ej för Miles Bargains.

Jag skulle dock hävda att använda poäng/miles från något bolag att åka ekonomiklass på långsträckor är dålig ekonomi. Jag baserar detta på att som oftast kostar en affärsklassresa på poäng/miles 1,5 - 2,0 x priset, medan cashpriset är mellan 2,5 - 5,0 x.

Om jag hade 400 000 M&M miles skulle jag lägga dessa på ett par F-resor, eller Miles Bargains. Att åka CPH-EWR för 55 000 miles och 3 500kr är fortfarande en bra deal.
 
Toppen