Senaste nytt

Lufthansa Group tolkning av Covid-19-regler

Hachans

Medlem
Hej,
Har en Miles& More F award bokad till USA i November, tvivlar nu på att man kommer få komma in i landet vid den tiden, har någon sett något exempel på hur de hanterar den typen av fall?
Eg. är det ju ”mitt fel” att jag är från EU och inte får turista där.
För att komplicera ytterligare så har milen förfallit

- Du bokade samtidigt som du visste att du inte fick komma in i USA. Så inget har ju förändrats såvida denna biljett inte bokades långt innan inreserestriktionerna som gäller tills vidare var kända. Vilka flexibilitetsvillkor fanns för biljetterna när de bokades?
- Om flyget går så har ju LH fullföljt sina åtagande gentemot dig.

Så vet inte riktigt vad de ska hantera? Tror du får hoppas på en inställd flygning så du får dina miles tillbaka.
 

jumbooze

Medlem
Det stämmer, jag förstår att reglerna var på plats vid bokningstillfället, vid årsskiftet, hoppades ju på att 11 månader skulle räcka men nu tror jag att man får som du säger hoppas att de ställer in flyget.
Frågade mest om någon hade en erfarenhet av hur LH hanterat detta.
 
Toppen