Senaste nytt

Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni bra!

Fedup

Medlem
Vårt företag använder sig av Lufthansa Group mer eller mindre exklusivt, med få undantag, och det är alltid extraordinär service på Lufthansa. Det är smidig ground service likväl ombord, oberoende destination, vilket inte kan sägas om de flesta andra flygbolag.

Lufthansa lyssnar mycket på sina kunder i premium cabins och arbetar nu hårt på att rulla ut ny IFE så att den matchar konkurrenternas, bl.a Emirates.
 

Avgeek

Medlem
Vårt företag använder sig av Lufthansa Group mer eller mindre exklusivt, med få undantag, och det är alltid extraordinär service på Lufthansa. Det är smidig ground service likväl ombord, oberoende destination, vilket inte kan sägas om de flesta andra flygbolag.

Lufthansa lyssnar mycket på sina kunder i premium cabins och arbetar nu hårt på att rulla ut ny IFE så att den matchar konkurrenternas, bl.a Emirates.

Har ni någon företagsdeal med LH, isf, hur funkar de?
 

Fedup

Medlem
Välkommen till BusinessClass.se Fedup.
Tack. En av mina vänner övertygade mig. Min svenska är ganska trasslig nuförtiden, men hoppas det funkar i allafall :)

Vet ej hur man citerar två personer men Avgeek: ja, vi har ett långt avtal med lh group vilket gör att all vår upper management flyger c/f till förmånliga priser. fast track till sen. min status på LH respekteras utomordentligt oberoende om jag reser privat eller för jobb, och det är något jag uppskattar hos ett flygbolag.

just my 0.02c
 

Fedup

Medlem
Ingen fara, din svenska är mycket bra.

Fast track till SEN har jag inte hört talas om tidigare, men jag antar att det inte spelar någon roll i praktiken då upper mgmt ändå flyger C/F. Det är en fin perk men kostar inte något extra för Lufthansa - ungefär som att få full tank när man köper ny bil.

Absolut, vi har flera HON i företaget (bl.a jag) och har mkt bra relation till företaget och av den anledningen antar jag att fast track till SEN tillåts, är dock inte med i kontakten med företaget utan det sköts av ledningen. Det jag ville egentligen berätta i den här tråden är att jag på grund av mkt påtryckningar från min vän flög EK F i revenue från JFK-DXB igår och var mkt besviken. LH och EK spelar inte ens i samma liga, tyvärr. Den hårda produkten på EK är fantastisk, men enligt den informationen vi får från LH arbetar dem hårt på ny IFE som kommer rullas ut snart och som redan finns på 747-8. EKs "soft product" är otroligt "rough" eller vad man nu ska säga, inkonsistent, inga leenden och sämsta ground service jag varit med om i F.

Lufthansa är ibland inkonsistent i C, men i F kan man alltid förvänta sig fantastisk service, på marken och i luften. Så klart är man lite biased, haha. Har en till flygning i EK F och hoppas den är bättre, då företaget kollar på att ingå ett avtal med EK med anledning av att vi expanderar i uae
 
Last edited:

karho

Medlem
Vet ej hur man citerar två personer men

Som sagt, välkommen hit.

För att citera flera, använd Multi-citera-funktionen. Den hittas under fliken "Mer" vid varje inlägg.
1. Välj först "Multi-citera detta inlägg" på det första inlägget du vill citera
2. Om du vill citera fler än två inlägg: upprepa på varje ytterliggare in lägg du vill citera
3. På det sista inlägget du vill citera väljer du vanliga "Citera"-knappen. Då dyker alla inlägg du valt upp i samma ruta.

Voila!
 

Mr.C

Medlem
Flög LX hem från BKK för ett par veckor sen. Fantastisk service nice mat och som vanligt en bra lista med drickbart, och så visade sig att en av värdinnorna/purser talade svenska. Vi satt på rad 6 (första raden i "andra" sektionen C-class A340) och det var verkligen super. Dom såg alla så glada och nöjda ut att vi hade en liten kille med oss (ca9månader) vissa medresenärer såg med ögonen böjda på oss (hade jag nog gjort själv också om jag inte visste vilken flygare han är).

Haklapp, mjukdjur och väldigt mycket omtänksamhet LX får ett jättepluss för infantservice.
Ner flög vi TG och där fick vi inte ens ett säkerhetsbälte för Jr. enligt TG personal helt enligt standard.
Första flyget utan säkerhetsbälte för grabben, och tro mig, han har flugit mycket. LH, LX, SK, PG,
 
Toppen