Jag har sådan ångest att skriva detta inlägg, vill inte komma på kant med någon av er.
A321LR till LPA, från vilken destination, SAS flyger reguljärt från CPH,ARN och OSL.
OSL-LPA är den linje som har flest avgångar vissa dagar har de två reguljäravgångar under säsongen, plus charter trafik, vissa lördag kan man se upp till 8 maskiner på LPA samtidigt som skall till Norge, både reguljära avgångar och charteravgångar.
Om SAS skall sätta in en A321LR så tror jag att den Norska marknaden är mera betalningsvillig än den Svenska och Danska.
Om man nu får någon A321-200 över när trafiken inte är lika intensiv som på gamla go dagars, kanske man kan göra om tex 4 rader med 2-2 till riktig C kabin, vet inte om man kan t.ex. använda plusstolarna från A340 om dessa finns kvar
Cateringen skall vara som typ Swiss och BA har på sträckan från ARN
På detta sätt skulle man kunna använda denna maskin på olika dagar från OSL,ARN och CPH.
Undrar vad folk är villiga att betala för en sådan biljett, 7000-8000 SEK tur och retur? Man måste ta i anspråk att det försvinner tror jag ca 16 platser mot hur maskinen är ser ut idag.
Som sagt jag har inte tagit ställning till någon medlems förslag, är alldeles för konflikt rädd för detta och vill inte stöta mig de som är med i debatten