Senaste nytt

Lufthansa First Class Lounge/Terminal vid ankomst i Frankfurt/München men ej vidare i First class?

Berrsus

Medlem
Så är det förstås. Å andra sidan brukar det inte kosta något (typ) att lägga till ett extra leg på slutet ändå, vare sig man betalar för biljetten eller bokar en awardresa. Men om anslutningen på den sammanhängande biljetten är nästa dag, och man vill komma in samma dag så blir det förstås krångligt.
Förutsatt att du har ett ben kvar att lägga till och inte har bränt 8 ben redan. Då går det inte att lägga till. Därav frågan om det går att komma in om sista benet är på en separat biljett.

Man har access till FCL som arrival lounge.
Även utan anslutande flyg?
 
Förutsatt att du har ett ben kvar att lägga till och inte har bränt 8 ben redan. Då går det inte att lägga till. Därav frågan om det går att komma in om sista benet är på en separat biljett.
Ja det går att göra. Men förutsatt att man kan använda FCL som arrival lounge så behövs det ju inte.
 

wenne87

Medlem
Bumpar tråden, ser det finns gammal info, men vet någon om det ännu är så att vid ankomst FRA med LH F och vidare till Arlanda med LH C, är det då tillgång till First Class terminalen? Och Porsche ut till Arlandaflyget?
 

palmen

Moderator
Bumpar tråden, ser det finns gammal info, men vet någon om det ännu är så att vid ankomst FRA med LH F och vidare till Arlanda med LH C, är det då tillgång till First Class terminalen? Och Porsche ut till Arlandaflyget?
Jag gjorde det imorse så det fungerade och blev körd i en ny Porsche. Åkte förvisso till Köpenhamn men ska inte vara någon skillnad.
 

ippii

Ny medlem
Reser CPH-FRA med Lufthansa I - Business. Sedan FRA-ORD med Lufthansa O - First.
Har man access till FCT då?
Hur kommer man i så fall till terminalen? Måste man gå ut genom customs och sedan in till FCT utifrån så att säga?
Har 2h 30m på FRA så det kanske är värt ett besök om man har access?
 

FF#1

Medlem
Reser CPH-FRA med Lufthansa I - Business. Sedan FRA-ORD med Lufthansa O - First.
Har man access till FCT då?
Hur kommer man i så fall till terminalen? Måste man gå ut genom customs och sedan in till FCT utifrån så att säga?
Har 2h 30m på FRA så det kanske är värt ett besök om man har access?

Du har acsess, men jag skulle nog hellre gå till FCL, så man slipper stressa.
 
Reser CPH-FRA med Lufthansa I - Business. Sedan FRA-ORD med Lufthansa O - First.
Har man access till FCT då?
Hur kommer man i så fall till terminalen? Måste man gå ut genom customs och sedan in till FCT utifrån så att säga?
Har 2h 30m på FRA så det kanske är värt ett besök om man har access?

Du har acsess, men jag skulle nog hellre gå till FCL, så man slipper stressa.
Har man inte varit i FCT så kan det ändå vara värt ett besök. Men det är ingen jättestor skillnad på loungerna och terminalen.
Ut genom tullfiltret och sedan kort promenad.

 

Vixit

Medlem
Tänkte fråga experterna här hur kinkiga LH är med regeln om sammanhängande biljett outbound:

Reser nästa vecka ARN-FRA-BRU på en bokning, följt av BRU-ZRH-SIN på en annan bokning. Jag antar att jag inte kommer in på FCT i Frankfurt trots att jag har en First från ZRH samma kväll, då LH-webben säger att access är ok vid feeder flights ”as long as the entire First Class journey is a through booking”, vilket det ju tyvärr inte är i mitt fall?

Har aldrig varit på FCT, så det lockar, men risken för en Walk of Shame därifrån avskräcker nästan ännu mer...
 

Senator

Moderator
Tänkte fråga experterna här hur kinkiga LH är med regeln om sammanhängande biljett outbound:

Reser nästa vecka ARN-FRA-BRU på en bokning, följt av BRU-ZRH-SIN på en annan bokning. Jag antar att jag inte kommer in på FCT i Frankfurt trots att jag har en First från ZRH samma kväll, då LH-webben säger att access är ok vid feeder flights ”as long as the entire First Class journey is a through booking”, vilket det ju tyvärr inte är i mitt fall?

Har aldrig varit på FCT, så det lockar, men risken för en Walk of Shame därifrån avskräcker nästan ännu mer...

Inga problem alls. Du har ett boardingkort samma dag med utresa, det räcker.
 
Toppen