Senaste nytt

Lufthansa Bengaluru business - A350 vs B747

SunTzu

Medlem
Jag och min fru har en resa planerad till från ARN - BLR den 2 April (ska sedan vidare till Sri Lanka/Male).

Tänkte passa på att använda mina poäng (ca 170 000) för resan till BLR. Såg att det fanns två flyg till BLR (antingen via FRA eller MUC) där business går på 84k / pp. Min fundering nu är om jag ska välja via Munchen och då flyga med A350-900 eller via Frankfurt och då flyga med B747-8i. Hade så klart önskat att kunna uppgradera till First om jag väljer B747-8i men gissar att den uppgraderingen blir för dyr (någon som vet ungefär vad man kan räkna med?).

Någon som har andra tankar / tips på mitt val?

Tack
 
  • Gilla
Reactions: Gus

SimonXYZ

Medlem
Kul att du är lika tokig som jag och nappade på mitt förslag att flyga till Maldiverna via Bangalore!

Om det dyker upp bonusplatser i First 14 dagarn innan avresa (vilket är ganska troligt) kostar det 60000 poäng för er båda. Det handlar alltså då om att göra en ombokning till First, inte en uppgradering. Om du tror att du kan tänkas ha de poängen då tycker jag du ska välja via FRA.

Är du säker på att du inte kommer upp i en 2-4-1 kupong. Det gör nämligen ganska stor skillnad ;-)
 

SunTzu

Medlem
SimonXYZ - ja, tack för tipset! En natt i Bangalore ska vi nog överleva, krävde dock en del övertalning där hemma =)

Jag har dessvärre inte AMEX, utan använder endast SAS Eurobonus Mastercard.
 

SimonXYZ

Medlem
Jag fattar. Bli inbjuden till Amex Elite under pågående kampanj och bjud sedan in din fru till Elite och vips har ni nästa 60000 poäng till! Det är lite besvär så klart men det kan det vara värt.
 

SunTzu

Medlem
Bra tips! Vi behöver dock boka nu i dagarna så kanske tyvärr får släppa mitt hopp om first :(

Kanske får bli 747 business, förhoppningsvis på övervåningen.

När åker ni?
 

Senator

Moderator
Bra tips! Vi behöver dock boka nu i dagarna så kanske tyvärr får släppa mitt hopp om first :(

Kanske får bli 747 business, förhoppningsvis på övervåningen.

När åker ni?

I mån av plats kan ni bjuda på First. Normalt ligger det runt €1.300 per person.
 

SimonXYZ

Medlem
Du bokar Business nu för 168000 poäng och bokar om till First senare för ytterligare 60000 poäng.

Vi åker i juli, men lyckades få 4 platser i Business med Turkish.
 
Last edited:

Link

Medlem
Bangalore är värd mer än en övernattning! Spännande stad som är väldigt otypiskt Indien, mängder av god mat och finns en hel del spännande mikrobryggerier. Om den bättre halvan behöver lite övertalning så locka med billig textil. När vi var där så lät vi sy upp gardiner, har ett ordentligt tilltaget fönster som mäter typ 420*200, med tyg och allt så gick det på under tusenlappen(!!!). Se bara till att ha mått på allt, beställ på vägen dit och hämta på hemvägen. Vill du ha mer tips så skriv!
 

Big Birger

Medlem
Bangalore är värd mer än en övernattning! Spännande stad som är väldigt otypiskt Indien, mängder av god mat och finns en hel del spännande mikrobryggerier. Om den bättre halvan behöver lite övertalning så locka med billig textil. När vi var där så lät vi sy upp gardiner, har ett ordentligt tilltaget fönster som mäter typ 420*200, med tyg och allt så gick det på under tusenlappen(!!!). Se bara till att ha mått på allt, beställ på vägen dit och hämta på hemvägen. Vill du ha mer tips så skriv!
+1 på den. Bangalore överraskade mig med all fantastisk mat, som inte är den "indiska" mat som jag hade förväntat mig.
 
Toppen