LSH blir flygluffare på heltid

Diskussion i 'Rejserapporter' startet af LSH, 31 August 2021.

1. dino_81

dino_81 Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Följer med spänning och hoppas att jag och sambon någongång ska få göra något liknande!

2. LSH

LSH Medlem

By:
    Kalmar
    Land:
    Sverige Sverige
    Vi har bättre slott och längre broar. Fast om det är dykning du är ute efter så är det risk att du blir besviken. En meters sikt och ganska begränsad artrikedom...

Brandforce, englundjesper og Mattias Holmén synes godt om dette.
  3. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och godare lokal Öl!

englundjesper, Magnus Boström, LSH og yderligere 1 synes godt om dette.
  4. Gnagel

Gnagel Medlem

By:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Det ska bli spännande att följa dina äventyr under året! Jag och familjen har de senaste åren haft flera månadslånga ledigheter tillsammans på resande fot men det här är ju i en helt annan division :)

5. Samosaguas

Samosaguas Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Wow vilken grej! Det här blir spännande att hänga med på.

Dbodenfo synes godt om dette.
  6. LSH

LSH Medlem

By:
    Kalmar
    Land:
    Sverige Sverige
    Flyg #5-7, Land #2
    Onsdag 1/9

Kalmar - Stockholm, SAS ATR72
    Flygningen var inte mycket att berätta om men ny meny och att springa på @palmen på Pontus var trevliga överraskningar.

Stockholm - Warszawa, LOT business Embraer 175
    Min första flygning med bolaget och jag hade ganska höga förväntningar efter att läst några recensioner. Flygningen började dåligt med en försening på ca 45 minuter och personalen i gate och ombord verkade stressade. Maskinen är konfigurerad med 2+2 i båda kabinerna. Business har prioboardning, garanterad sätesblockering och en gardin användes som tänkt.

Maten var kanske inte bättre än hos konkurrenterna (tänker på Lufthansa, British Airways) men servicen imponerade. Efter en servering av dryck och mat höll de koll på hur långt man hunnit och skötte påfyllning och kaffeservering individuellt. Detta får åtminstone mig att känna att det verkligen är businessclass och inte förtäckt premiumekonomi.

Öl och Vodka
    Vodka.jpg

Skinka med fransk senap och pepparrot, + en kall kikärtsröra.
    mat.jpg

Warszawa - Jerevan (EVR) Armenien, LOT business, B738

LOT har olika koncept på europaflygningar beroende på om de är längre eller kortare än 3 timmar. Denna flygning var 3:50 så jag fick jämföra dessa. Varm mat denna gång i form av en biffgryta på sin höjd får godkänt. Bra service även här, och jag hade tre säten för mig själv.

Vi landade runt 03:30 och det tog en del tid att komma igenom passkontrollen. Jag hade fått lite sömn på planet så jag var vid ganska gott humör. Vaccin/test-kontroll skedde efter tullfiltret och att ha kö med hundratals människor som har resväskor och bagagevagnar blev småstökigt. När det var min tur tittade en kvinna i labbrock på mitt vaccinpass och frågade om jag var vaccinerad. Fick intrycket av att de flesta som kom var Armenier och att de i liten utsträckning är vaccinerade, men då istället visar negativt test.

Jag fick men mig en vän en vecka till Armenien och får se om jag stannar längre än så. Efter en halvdag är intrycket positivt med intressanta sevärdheter och god mat. Prisnivån är riktig trevlig. Återkommer om några dagar med lite bilder.

Sidst redigeret: 2 September 2021
    Fredrik Prüzelius, kedja, squeezen og 59 andre synes godt om dette.
  7. sbbn017

sbbn017 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Armenien är supertrevligt, jag rekommenderar dig att hyra en bil och åka runt lite. Jag hade Jerevan som bas hela tiden och gjorde dagsutflykter, det fungerade utmärkt.

Sir Lemon synes godt om dette.
  8. Grymt att du tar dig iväg @LSH, hoppas vi kan sammanstråla någon gån under året?!

Förutom när det gäller kläder på den man älskar?

TjudöBoy, jerixon og LPC123 synes godt om dette.
  9. palmen

palmen Moderator

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Alltid kul med bekanta ansikten när man reser :cool:

jerixon synes godt om dette.
  10. LSH

LSH Medlem

By:
    Kalmar
    Land:
    Sverige Sverige
    Ingen av oss hade någon lust att köra i stadstrafiken i Jerevan, men vi har tagit oss runt med guider och Yandex (typ uber). Och visst är det ett trevligt land!

palmen, Skogi og sbbn017 synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!