Senaste nytt

Lounger som åter öppnat efter Covid

Vilka PP-lounger, om några, är öppna i CPH? Enligt appen är det bara Aspire, men den stämmer ju inte alltid. Någon som har koll?
 

Hafermann

Medlem
Vilka PP-lounger, om några, är öppna i CPH? Enligt appen är det bara Aspire, men den stämmer ju inte alltid. Någon som har koll?
Ingen är öppen. Aspire öppnar enligt bild.
2E1D8AF2-76D7-4AD2-8AD5-CD92663D3477.jpeg
 

intuition

Medlem
En specifik fråga om SAS guld lounge på arlanda:
Har den bemannad inpassage?

(Och orsaken till frågan - jag vill komma in med ett Star Alliance guld kort och en SAS-biljett, när mitt Eurobonus nummer ligger på biljetten. Har bara EBS. Min tidigare erfarenhet säger att de automatiserade grindarna till sas lounger förutsätter att guld-kortet är registrerat på biljetten. )
 

fcx

Medlem
Och orsaken till frågan - jag vill komma in med ett Star Alliance guld kort och en SAS-biljett, när mitt Eurobonus nummer ligger på biljetten. Har bara EBS. Min tidigare erfarenhet säger att de automatiserade grindarna till sas lounger förutsätter att guld-kortet är registrerat på biljetten. )

Den kombon ger inte loungeaccess numera. Kortet som används för inträde i loungen ska vara registrerat på biljetten, och eventuella poäng ska därför krediteras till det kortets program.
 

intuition

Medlem
Den kombon ger inte loungeaccess numera. Kortet som används för inträde i loungen ska vara registrerat på biljetten, och eventuella poäng ska därför krediteras till det kortets program.
OK, tack för den förvarningen!

Det framgick inte av SAS hemsida, jag läste det som att Guld-kort + boardingkort för SK flygning är OK.
Skärmavbild 2021-05-05 kl. 12.59.28.png
 

Tomas E

Medlem
Den kombon ger inte loungeaccess numera. Kortet som används för inträde i loungen ska vara registrerat på biljetten, och eventuella poäng ska därför krediteras till det kortets program.
I slutet av förra året ville jag använda ett annat Star Alliance Gold för att få en extra incheckad väska på min SAS-biljett, men kreditera själva resan till Eurobonus. En artig herre i den manuella Plus-disken sa då att det inte gick, utan att bagagetilldelningen styrdes av det kort som lagts in på resan. (Men sedan blev det "låt gå för den här gången, men inte igen".)

Han sa dock först "I loungen kan man göra så, men inte med bagage". D.v.s. enligt honom kunde man komma in med ett annat Star Alliance-kort än det man registrerat biljetten på. Jag testade dock inte eftersom Pontus är trevligare. Så om detta inte ändrats de senaste månaderna finns det åtminstone vissa på SAS som anser att detta går. Men SAS skulle kanske inte vara SAS om de var helt konsekventa...
 
Toppen