Senaste nytt

Lounger som åter öppnat efter Covid

igelkotten

Medlem
Star Alliance Lounge Finder är ganska uppdaterat i min erfarenhet:

Lounge Finder - Star Alliance

SingaporeAir Business är öppen utöver Lufthansa Business men allt annat verkar vara stängt fortfarande.

Jag kan meddela att Singapore Air kräver negativt coronatest även om man är fullt vaccinerad. Lufthansaloungen har inga krav alls.

Snopet efter promenaden till T2B... Reser man till Sverige är det sannolikt så att man inte har negativt test.
 

Senator

Moderator
Jag kan meddela att Singapore Air kräver negativt coronatest även om man är fullt vaccinerad. Lufthansaloungen har inga krav alls.

Snopet efter promenaden till T2B... Reser man till Sverige är det sannolikt så att man inte har negativt test.

Det kan vara kopplat till att det också krävs för inresa till Singapore om jag har läst rätt. Att man antar gästerna skall åka med Singapore.
 

igelkotten

Medlem
Det kan vara kopplat till att det också krävs för inresa till Singapore om jag har läst rätt. Att man antar gästerna skall åka med Singapore.

Absolut så är det säkert. Gjorde en personlig throwback och använde tuben idag, så efter 22 stopp på Picadilly Line var Singapore Sling-suget starkt. Jag gjorde mitt bästa för att dölja tårarna när jag fick vända :)
 

Tomas E

Medlem
Jag kan meddela att Singapore Air kräver negativt coronatest även om man är fullt vaccinerad. Lufthansaloungen har inga krav alls.

Snopet efter promenaden till T2B... Reser man till Sverige är det sannolikt så att man inte har negativt test.
Se där, då slapp jag en onödig promenad idag, tack för infon. Hade tänkt gå just dit och kolla (de ska ha öppnat 1 sep), men det blev en dryg timme extra på den härliga motorvägsringen M25 istället för loungebesök.

Märkligt att inte Air Canada öppnat, när Kanada lättat på restriktionerna i veckan.
 

JacobGBG

Medlem
Lika besviken och provocerad varje gång.
 

Attachments

  • PXL_20210906_042330198.jpg
    PXL_20210906_042330198.jpg
    59,2 KB · Visningar: 270

Tomas E

Medlem
Hur ser det ut på LHR T2 nu för tiden? Är alla Star Alliance lounger back in action?
Star Alliance Lounge Finder är ganska uppdaterat i min erfarenhet:

Lounge Finder - Star Alliance

SingaporeAir Business är öppen utöver Lufthansa Business men allt annat verkar vara stängt fortfarande.
Jag kan meddela att Singapore Air kräver negativt coronatest även om man är fullt vaccinerad. Lufthansaloungen har inga krav alls.

Snopet efter promenaden till T2B... Reser man till Sverige är det sannolikt så att man inte har negativt test.
Jag ser att Singapore Airlines öppnar sin förstaklass-lounge på LHR T2 22 september, d.v.s. i övermorgon: https://www.singaporeair.com/en_UK/gb/plan-travel/local-promotions/heathrow-silverkris-lounge
Testkravet för loungeaccess hos dem finns nu också angivet, och det är PCR-test som gäller:

Lounge guests are required to undergo a temperature screening (below 37.5 degrees Celsius) and produce a negative Polymerase Chain Reaction (PCR) test taken at a recognised or accredited clinic, laboratory or medical facility within 72-hours before the scheduled departure date of your flight.
 
Toppen