Senaste nytt

Lounger som åter öppnat efter Covid

Senator

Moderator
Som @trekker redan har nämnt så öppnar British Airways upp Concorde Rooms både på LHR och JFK nu:
https://www.businesstraveller.com/b...oms-at-new-yorks-jfk-and-heathrow-terminal-5/

Det var det där med en destination att åka till då ;)

Djupt nere i artikeln finns det en annan liten intressant marknadsgrej:
British Airways says it will also be “surprising a number of its Bronze Executive card holders on a daily basis in September and October with the taste of Silver Card benefits”.

The airline will invite those who are bronze but are close to the threshold of silver to use the one of the its lounges at Heathrow with a guest.


Jag tycker det är smart att ge en liten preview vad man kämpar efter.
 

Homer

Medlem
Som @trekker redan har nämnt så öppnar British Airways upp Concorde Rooms både på LHR och JFK nu:
https://www.businesstraveller.com/b...oms-at-new-yorks-jfk-and-heathrow-terminal-5/

Det var det där med en destination att åka till då ;)

Djupt nere i artikeln finns det en annan liten intressant marknadsgrej:
British Airways says it will also be “surprising a number of its Bronze Executive card holders on a daily basis in September and October with the taste of Silver Card benefits”.

The airline will invite those who are bronze but are close to the threshold of silver to use the one of the its lounges at Heathrow with a guest.


Jag tycker det är smart att ge en liten preview vad man kämpar efter.

Men bara till 14:00 enl. Flyertalktråden ? Kanske det bara var i dag...?
 

trekker

Medlem
Djupt nere i artikeln finns det en annan liten intressant marknadsgrej:
British Airways says it will also be “surprising a number of its Bronze Executive card holders on a daily basis in September and October with the taste of Silver Card benefits”.

The airline will invite those who are bronze but are close to the threshold of silver to use the one of the its lounges at Heathrow with a guest.


Jag tycker det är smart att ge en liten preview vad man kämpar efter.
De ger tydligen CCR access till en del Gold också, har ingen aning om hur det sker om det är helt random eller inte. Men med de bilder jag sett på en helt tom CCR lounge låter det ganska smart att använda som lockbete.
 

Tomas E

Medlem
225227B6-62F3-44C9-92E6-1DF8D42B161C.jpeg
Från ”vanliga delen” av Galleriet First kan bekräftas att det vid denna tid ser ut som att det är Concorde Terrace som är öppen för de som tar sig igenom den extra kontrollen. Ingången kan anas bakom min Lanson Extra Age Rosé.

Eftersom jag flyger inrikes UK i ekonomiklass (och är icke-BAEC Oneworld Emerald) blir det däremot inga bilder inifrån. :D
 

Senator

Moderator
Visa bifogad bild 121060 Från ”vanliga delen” av Galleriet First kan bekräftas att det vid denna tid ser ut som att det är Concorde Terrace som är öppen för de som tar sig igenom den extra kontrollen. Ingången kan anas bakom min Lanson Extra Age Rosé.

Eftersom jag flyger inrikes UK i ekonomiklass (och är icke-BAEC Oneworld Emerald) blir det däremot inga bilder inifrån. :D

Till min glädje är också First Wing öppen nu. Från avslutat PCR-test vid arrival till stolen i GF tog det 5min. Jag var ensam i säkerhetskontrollen.
 
Last edited:

GOTBound

Medlem
Datapunkt från Vinga lounge idag kl 09:30 [från Mrs.GOTBound på väg till Oslo med WF327]:
  • Inga starkvaror framdukade.
  • Vin framdukat.
  • En lapp på ölkranen att önskas öl får man fråga.
  • Vid kl 10:20 avlägsnades lappen från ölkranen [oklart om den faktiskt var igång].
Jag förädlade hennes rapport och tar bara med det som är viktigt för detta comunity.
 
Toppen