Senaste nytt

Loungebesök hos Air New Zealand i Melbourne

yopeyo

Medlem
Eftersom jag så här på midsommardagen har ett par timmar att slå ihjäl mellan flygen i Thais lounge i BKK tänkte jag passa på att rapportera om en roligare lounge som jag besökte tidigare idag.

IMG_0653.jpg IMG_0654.jpg

När man reser Royal Silk Class (Business) med Thai får man tillgång till Air New Zealands lounge. Det samma gäller oavsett klass, om man har guldkort inom Star Alliance.
Loungen ligger två trappor ned och en våning under alla andra lounger.

Det trista med detta är kanske att utsikten inte är den bästa, men är man på en flygplats brukar det ju finnas flygplan i vägen. Det som ändå gör det kul är att man sitter i nivå med plattan vilket gör att man kan följa arbetet kring planen bra. Jag tittade med spänning på hur de caterade övre däck på en Qantas A380. Det är högt!!!

IMG_0648.jpg

Loungen är ljus och trevlig och det finns flera olika områden med stolar och bord som borde passa de flesta smaker.

IMG_0644.jpg IMG_0625.jpg
IMG_0641.jpg IMG_0642.jpg
IMG_0651.jpg IMG_0628.jpg

Det finns arbetsstationer med PC samt skrivare och tillgång till gratis WIFI.
Barnen har en egen hörna att busa i med leksaker och videos.

IMG_0643.jpg IMG_0639.jpg

Det finns en sporthörna som visar AFL och Rugby och där man även kan spela diverse spel.

IMG_0645.jpg IMG_0649.jpg

Vad gäller utbudet av mat så finns det en del lättare anrättningar att välja mellan. Bl a hallonmuffins, pajer, soppor, couscous, ostar, nötter, desserter, diverse meze, smörgåsar och crab cakes.

IMG_0631.jpg IMG_0638.jpg
IMG_0629.jpg IMG_0630.jpg
IMG_0634.jpg IMG_0636.jpg
IMG_0635.jpg IMG_0647.jpg

Det finns också en maskin som skulle bli min sons favorit, om jag nu skulle kunna förstå hur man får den att göra pannkakor...

IMG_0637.jpg

Nya Zealand är ju ett vinland, och utbudet och kvaliteten i loungen är bra, fyra vita, fyra röda samt en mycket bra sparkling. Även ölutbudet är ok med fem olika sorter. Kylen är dessutom väl påfylld (finns en till likadan om den ena skulle ta slut).

IMG_0632.jpg

För dig som hellre vill ha något starkare går det bra att blanda till :cool:

IMG_0633.jpg

Det finns även mycket fräscha duschar att använda om man skulle känna ett behov av det.

IMG_0652.jpg

Slutsats: En av de trevligare lounger jag besökt i världen, bekväm miljö, bra utbud av mat och dryck. Blir nog till att flyga med NZ snart, de verkar ha bra kvalitet även i luften.

Dags att packa ihop och ge sig av mot gaten för att försöka få några timmars sömn på vägen hem mot ARN :rolleyes:
 

Jacob

Medlem
Mycket snygga bilder!

Jag har inte varit i Air NZ lounge i Melbourne men har besökt ett antal andra Air NZ lounger och varit ganska imponerad.

Pannkaksmaskinen har de även i Sydney, den är lite skoj att använda och de små pannkakorna den till slut spottar ut är faktiskt helt OK.
 
Toppen