Senaste nytt

Loungealternativ för statuslös i Jakarta?

jtq

Medlem
Har snart en 11,5 timme layover i Jakarta, ankommer med Garuda (inrikes) och flyger vidare med Qatar. Ekonomibiljett och statuslös. Åka in till stan har jag ingen lust med.

Vad har jag för alternativ, finns det några betallounger eller hotell på flygplatsen?

Tacksam för tips.
 

hco

Medlem
11,5 h?

Jag hade tagit ett hotellrum alla gånger.

Är budgeten tight så kör på d'prima i Terminal1. Jag har alltid kört på det. Billiga men rena rum. Se till att du inte bokar fel d'prima bara! Det finns flera men bara ett som ligger i terminalen. Finns rum utan fönster som är bra för den som vill sova (vilket jag oftast vill).

Det finns många matställen längs med T1-strippen som du kan gå till från hotellet.

Är budgeten lite högre finns det andra hotell på flygplatsen. Men jag gillar d'prima =)

(Mellan terminalerna kan du enkelt ta tåget/Skytrain)
 
  • Gilla
Reactions: jtq

jtq

Medlem
Tackar för tips, ja du läste rätt, 11,5 timmar...

Både landar och flyger vidare från terminal 3, vet inte ens om de andra terminalerna är öppna?

Vet du om det finns något hotell i terminal 3 (gärna airside) eller i nära anslutning? Kan tänka mig att betala en del för att slippa uggla i terminalen i många timmar.
 
Last edited:

mash

Medlem
Jag tycker inte någon av loungerna på CGK är speciellt kul att uppehålla sig i, varken mat, dryck eller badrum är något att skriva hem om. Det finns flertal av hotel inom ~5 minuter taxi från flygplatsen med billiga rum och bra restauranger, flera har också SPA-anläggningar där man kan köpa dagspass för en rimlig avgift - blir kanske inte ens dyrare än att köpa sig in i en lounge. Att försöka åka in till stan är inget bra alternativ, trafiken korkar ofta igen fullständigt och man kan fastna i timmar om man har otur.

Om du inte har genomgående biljett utan måste check in på nytt så kanske incheckningen inte ens är öppen så tidigt, och att sitta ute i vänthallen på CGK är riktigt tråkigt tidsfördriv även om det iofs finns en landside-lounge (som var full sist jag var där, så kunde inte testa den).
 
  • Gilla
Reactions: jtq

hco

Medlem
Jag har inte bott på Anara men det ser bra ut! Skönt att hålla sig på samma terminal. Enjoy.
 
  • Gilla
Reactions: jtq
Toppen