Senaste nytt

Lounge på Terminal 2 när man flyger från terminal 4 på Arlanda?

FF#1

Medlem
Har haft liknande trubbel i T5 executive, din gate är närmare den andra loungen så du kommer inte in här...

Skrev och klagade, de sa att det kan vara så när det är hög beläggning... Det var i princip helt tomt. Strange...
 

Canadien

Medlem
Har haft liknande trubbel i T5 executive, din gate är närmare den andra loungen så du kommer inte in här...

Skrev och klagade, de sa att det kan vara så när det är hög beläggning... Det var i princip helt tomt. Strange...

Som det var i Sovjet... personalen hade ingen lust att checka in folk på hotellet, blev ju mer jobb om det bodde folk där, och lönen kom ju från staten varje månad iallafall.
 

apknug

Medlem
Har haft liknande trubbel i T5 executive, din gate är närmare den andra loungen så du kommer inte in här...

Skrev och klagade, de sa att det kan vara så när det är hög beläggning... Det var i princip helt tomt. Strange...
Har också råkat ut för att de knorrat, "din lounge är inte här" då har jag nån gång svarat att jag har valt att lägga ett möte med en kollega som flyger från denna pier här o då har det gått på nåder. En annan gång, "den andra loungen ligger närmare din gate" svar men jag går heller hit, "välkommen då!"

Verkar vara helt beroende på vilken drake som står i porten.
 

fcx

Medlem
Har också råkat ut för att de knorrat, "din lounge är inte här" då har jag nån gång svarat att jag har valt att lägga ett möte med en kollega som flyger från denna pier här o då har det gått på nåder. En annan gång, "den andra loungen ligger närmare din gate" svar men jag går heller hit, "välkommen då!"

Verkar vara helt beroende på vilken drake som står i porten.

Tänk om det blir gatebyte på flyget, då måste alla passagerare flytta från ena loungen till den andra...
 

GOTBound

Medlem
Jag flyger hem från ARN på fredag, i Go och utan *A status, min tanke är att besöka Aurora i T2, men det jag läser i tråden gör mig lite brydd, iofs så kan jag alltid motivera mitt besök med att att det inte finns någon PP lounge i T4?
Jag vill helst slippa en "diskussion" vid Aurora för det är pinsamt för alla parter tycker jag.

Jag har med mig GOTBound Jr x2 så det blir tyvärr inget besök hos Pontus, utan det blir PP lounge då GOTBound Jr no 2 är <12 år.

EK
 
Last edited:

NotRyan

Medlem
Jag flyger hem från ARN på fredag, i Go och utan *A status, min tanke är att besöka Aurora i T2, men det jag läser i tråden gör mig lite brydd, iofs så kan jag alltid motivera mitt besök med att att det inte finns någon PP lounge i T4?
Jag vill helst slippa en "diskussion" vid Aurora för det är pinsamt för alla parter tycker jag.

Jag har med mig GOTBound Jr x2 så det blir tyvärr inget besök hos Pontus, utan det blir PP lounge då GOTBound Jr no 2 är <12 år.

EK
Tja, vill Du chansa på en diskussion? Kör!

Annars, kör och lär barnen att utan att fråga så är det alltid nej.
 

GOTBound

Medlem
Tja, vill Du chansa på en diskussion? Kör!

Annars, kör och lär barnen att utan att fråga så är det alltid nej.

Jag backar aldrig, om så skulle behövas ;)

Jag har dock svårt att se logiken om det blir "nej" i och med att det saknas PP lounge i T4, jag har PP där jag kan gästa en (GOTBound Jr no 1) och GOTBound Jr no 2 går med i och med att barn <12 år går in "gratis" med vuxen.

Jag återkommer med uppdatering när jag flyger hem från ARN på fredag.

EK
 

GOTBound

Medlem
Uppdatering, det var inga som helst problem att komma in på Aurora loungen, först scan av boardingpasdet och sedan av PP kortet.

Det var hyfsad kö i säkerhetskontrollen in till T2 men AMEX hade en stor reklambanner på väggen för Plat/Centurion där det stod något liknande som ”Fasttrack oavsett biljett” vilket var bra då jag helt glömt av att detta gällde även T2.

EK
 
Toppen