Senaste nytt

Lounge i Zürich med Swiss Business/SAS plus

Jag ska resa från JFK till ZRH med Swiss business senare i vår (första businessresan för mig) och sen vidare från ZRH till ARN med SAS plus.

Vilken lounge kommer jag då ha tillgång till? Kan jag fortfarande glida in på Swiss business lounge trots avklarad resa?

Hoppas det inte är en alltför dum fråga!

Tack på förhand!
 

squeezen

Medlem
Ja du kan nyttja lounge i zurich också.
Har du status (guld) med Star alliance kommer du dessutom bättre lounger (senator) än vad bara business biljett ger.

Tror det finns (minst en) tråd om olika lounger i zurich. Testa sökfunktionen.
 
Jag ska resa från JFK till ZRH med Swiss business senare i vår (första businessresan för mig) och sen vidare från ZRH till ARN med SAS plus.

Vilken lounge kommer jag då ha tillgång till? Kan jag fortfarande glida in på Swiss business lounge trots avklarad resa?

Hoppas det inte är en alltför dum fråga!

Tack på förhand!
Yes, inga problem att komma in i loungen, men de håller väl på att renovera loungerna där nu? Åtm i Schengen-delen.
Antar att resan är på samma biljett för övrigt?
 

Senator

Moderator
Kommer man in i non-schengen-loungen som ankommande longhaul Swiss med anslutning till Sverige i SAS Plus?

Yepp. Du stannar bara kvar på Terminal E. Med Star Gold kan du besöka Senatorloungen.

Men i april kan det vara lika bra att åka till Terminal A när de nya loungerna öppnar där
 

Hafermann

Medlem
Eller om man är i Schengen så är det bara att smita igenom passkontrollen till non-Schengen om man nu väldigt gärna vill besöka en Swiss-lounge.
Funkar det att komma in på E-terminalen när man flyger intra Europa? Har tidigare bara flugit longhaul från Zürich, och de gångerna har de velat kika på boardingkortet.
 
Toppen