Senaste nytt

Lounge i Split (SPU) med SAS och Star Alliance Gold

Ampersand

Ny medlem
Idag gick det inte att komma in i loungen trots status eller plus. De hänvisade till ett brev (som låg utskrivet på disken) där det stod att SAS inte betalat någon avgift, eller vad det nu var. Oavsett utbudet hade det varit trevligt med lite mindre trängsel än en trappa upp där det var fullpackat.
 
Idag gick det inte att komma in i loungen trots status eller plus. De hänvisade till ett brev (som låg utskrivet på disken) där det stod att SAS inte betalat någon avgift.

Vi fick samma information i tisdag’s att SAS inte har betalat ngn avgift. Fast tittar man på ansluta flygbolag på väggen utanför så finns inte SAS med där.
 

Ampersand

Ny medlem
De hade en Star Alliance logga på loungen, men det var nog mest för syns skull. Nåja, jag väntade mig inte så mycket heller. Blev däremot lite lycklig när de satte prioraggar på våra sunkiga ryggsäckar (som dessutom kom fram först :) Flyget var annars helt ok med all den omtanke man kan förvänta sig.
 

B380-9 XWB

Medlem
Flyger från Split på måndag. Någon som vet om det är ändrat så man får access till loungen numera? Flyger SAS Plus och har EuroBonus Gold.

Loungen är ingen typisk Star Alliance-lounge utan är ”contracted” för ett fåtal bolag inom Star Alliance, bl.a. LOT och Croatia Airlines, men även ett par andra flygbolag utanför *A.

Jag var där i början av juni och då funkade varken *A Gold eller Plus-biljett och entrén var inte ens märkt med Star Alliance.
 

Kimmen00

Medlem
Gick upp till loungen o frågade i juli (fast jag visste att sas ieller EBD nte hade tillgång) och fick nobben.. Värt att testa tänkte jag. Men men
 

ptotheg

Medlem
Åker till SPU några dagar med grabbarna 29/7. Fortsatt nej på att komma in i denna lounge? Reser Plus och är EBG (kanske EBD) om några poäng hinner komma in.

Det är en rätt liten och trälig flygplats va? Om nej på ovan kanske det är bra att direkt styra mot något café eller liknande och ta ett bord där. Hänga vid gate med en 4-åring som frågar varför det tar så lång tid är inte det bästa..
 

palmen

Moderator
Åker till SPU några dagar med grabbarna 29/7. Fortsatt nej på att komma in i denna lounge? Reser Plus och är EBG (kanske EBD) om några poäng hinner komma in.

Det är en rätt liten och trälig flygplats va? Om nej på ovan kanske det är bra att direkt styra mot något café eller liknande och ta ett bord där. Hänga vid gate med en 4-åring som frågar varför det tar så lång tid är inte det bästa..
Nej SAS har inte börjat bjuda på Lounge på outstations och lär inte göra det den närmsta tiden heller.
 
Toppen