Senaste nytt

Lounge i Malaga

voksin

Medlem
Har försökt hitta information dock utan resultat så frågar istället.

Om jag uppfattat det rätt har SAS stängt sin lounge i Malaga. Men det finns en annan lounge där.
Är det någon som vet om EBG ger mig tillträde dit?
 

Abbs

Medlem
Fast innebär det att Star Alliance inte heller ger inträde där? För Star Alliance samarbetar väl med flera hundra lounger och då borde EBG ge inträde. Men jag kanske tänker fel här. Men det är det jag vill någon förklarar i så fall.
Nej det finns ingen Star Alliance lounge i Malaga. Det finns bara tredjepartslounge som SAS valt att inte längre samarbeta med. Flyger du SAS från Malaga får du inte lounge oavsett status eller kabinklass.
 

peng

Medlem
Okej. Så inget Star Alliance-bolag samarbetar med den?

Det kan nog vara så att något annat Star Alliance-bolag hyr in sig i den loungen, men då enbart för sina egna passagerare (och möjligen egna status-pax).

Star Alliance-lounger är de som drivs i Star Alliance-bolagens egna regi, som t ex SAS Lounge i Stockholm, Oslo, Köpenhamn, New York eller Paris; eller Lufthansas Business och Senator-lounger. Dessa har alla Star Alliance Gold tillgång till så länge de flyger ett Star Alliance-bolag. Sedan har Star Alliance i sig ett fåtal egna lounger i världen.

Utöver detta så kan bolagen hyra in sig i tredje-parts lounger på andra flygplatser, och då är det bara de som flyger med dessa som har tillgång.
 
Toppen