Senaste nytt

Lounge access när man flyger med British Airways

trekker

Medlem
Nej, inte hos BA. Visst kan man ha tur och bli insläppt, men det ska man absolut inte räkna med.
Nej BA kan verkligen vara riktigt sura. Sist vi var på LHR med hela familjen hade vi 1 BAEC Gold, 1 BAEC Silver och alla 4 hade businessbiljetter. Det var totalnej iallafall att komma in i GF. Korrekt enligt deras regler, men ganska dumt enligt mig då GF var halvfull ändå (Club var proppfull) och ibland vinner man mer på att rucka lite på reglerna och göra lojala kunder glada.
 

Agö

Medlem
Nej BA kan verkligen vara riktigt sura. Sist vi var på LHR med hela familjen hade vi 1 BAEC Gold, 1 BAEC Silver och alla 4 hade businessbiljetter. Det var totalnej iallafall att komma in i GF. Korrekt enligt deras regler, men ganska dumt enligt mig då GF var halvfull ändå (Club var proppfull) och ibland vinner man mer på att rucka lite på reglerna och göra lojala kunder glada.
Viktigt att hålla på regler. Vem vet hur GF hade sett ut om man hade "ruckat lite på reglerna"?
 

Mr Basic

Medlem
Väcker liv i denna tråd då jag inte hittade ngn bättre (efter en snabb sökning).
Bokat min första business short haul med BA och undrar följande.
•gick in på min bokning via ”manage my trip” för att välja seating men där stod att sätesval endast är möjligt (utan att betala extra) vid incheck 24 tim innan avgång, stämmer det? :rolleyes:
•finns det ngn lounge öppen på Arlanda som man får access till som resande i BA business (T5/Pir-F)? :rolleyes:
 

GOTBound

Medlem
Väcker liv i denna tråd då jag inte hittade ngn bättre (efter en snabb sökning).
Bokat min första business short haul med BA och undrar följande.
•gick in på min bokning via ”manage my trip” för att välja seating men där stod att sätesval endast är möjligt (utan att betala extra) vid incheck 24 tim innan avgång, stämmer det? :rolleyes:
:rolleyes:

Ja, BA tar betalt för sittplats även med Business biljett.
Bronze får gratis sittplatsval 7 dagar innan avresa.
Silver och uppåt vid bokningstillfället.

På min senaste bokning har jag dock fått 48h innan avgång [BA Blue]
 

GOTBound

Medlem
Da bestilte du vel en Plus billett med BA?

Intressant historia, Economy Light bokat, med POUG [Proactive Online Upgrade] i åtanke. När POUG punktligt öppnades 48h efter bokning ville jag uppgradera hemresan till Club Europe för oss. BA hemsidan ville inte låta mig göra detta utan lämnande felmeddelande. Ett snabbt [svar inom en minut] telefonsamtal till BA vilket resulterade att operatören kunde POUG:a hemresan löste detta.
 
Toppen